avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Forum Activitate mariati

Activitate mariati

In cazul in care se factureaza echipamente unei entitati juridice din US, dar livrarea efectiva a acestora se face in Italia:
1. Factura emisa entitatii este purtatoare de TVA?
2. Tranzactia este asimilata exportului? Trebuie sa existe DVE?
3. Care sunt documentele necesare livrarii echipamentelor in Italia?
In cazul in care livrarea mancarii se face prin intermediul platformei si nu direct de restraurant,
- ce documente fiscale trebuie sa emita restaurantul si ?
- platforma de livrare emite vreun document?
- ce documente fiscale primeste clientul ?
- cine emite bon fiscal/factura/chitanta?
Va multumesc mult.
Care este legislatia aplicabila care reglementeaza vanzarea din restaurant a preparatelor catre platformele de delivery (glovo, uberfood, foodpanda, etc.)?
Va multumesc.
Multumesc pentru raspuns.
O companie din Romania presteaza servicii IT unei companii din India si furnizeaza companiei din India, Certificatul de Rezidenta Fiscala. Deoarece exista Conventie de evitare a dublei impuneri intre RO si India, in acest caz, compania din India retine 10% Witholding Tax?
Daca raspunsul este afirmativ, cum trebuie sa emitem factura?
Răspuns la discuția model act aditional telemunca
Buna ziua, multumesc pentru raspuns. Intre timp am implementat aceasta modalitate de lucru si are un succes neasteptat. Spor!
Răspuns la discuția model act aditional telemunca
Buna ziua, va multumesc pentru modelul de act aditional. Inteleg si este relevant ca si continut, intrebarile mele sunt mai mult practice decat teoretice:
1. nu este nevoie sa fac referire si la legea 81/2018 - privind reglementarea activitatii de telemunca?
2. De asemenea, am vazut in art. 1 (din actul aditional) descrierea generala a telemuncii dar concret cum si unde detaliez (implementarea faptica)?:
"a) precizarea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă;
b) perioada și/sau zilele în care telesalariatul își desfășoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator;
c) locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, convenite de părți;
d) programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului și modalitatea concretă de realizare a controlului;
e)modalitatea de evidențiere a orelor de muncă prestate de telesalariat;
f) responsabilitățile părților convenite în funcție de locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, inclusiv responsabilitățile din domeniul securității și sănătății în muncă în conformitate cu prevederile art. 7 și 8;"
...
i) măsurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul să nu fie izolat de restul angajaților și care asigură acestuia posibilitatea de a se întâlni cu colegii în mod regulat;
j) condițiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă."
Toate acestea trebuie reglementate undeva....cum ia la cunostinta telesalariatul de aceste detalii?
3. Daca nevoia de telemunca este periodica, gen anumite proiecte dupa care reintra in program normal, cum fac sa revin la situatia anterioara? Actul adtional se face pe perioada determinata? sau Actul aditional intra in vigoare ori de cate ori activitatea societatii/proiectele in derulare se preteaza telemuncii?
Multumesc mult.