avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 720 soluții astăzi
Forum Activitate alsantcalsan

Activitate alsantcalsan

Izolare la domiciliu

O persoana detectata cu Covid-19 fără simptome, vaccinată, poate fi sancționată daca nu respecta izolarea de 5 zile la domiciliu impusa de DSP?
Se mai fac verificări la domiciliu , daca nu suntem in stare de alerta?

Multumesc
Primăria dorește sa facă o constatare

Am dobândit un imobil prin licitație, care a fost o pensiune, dar de vreo 15 ani nu a mai funcționat, fiind intr-o stare de degradare parțială.
După ce am intrat in posesia imobilului am constatat ca nu are canalizare, curent, gaz, apa, pentru toate aceste utilități fiind necesara reinstalarea lor exact ca la o clădire noua, deoarece de mulți ani au fost întrerupte.
Odată intrat in posesia imobilului, primăria a introdus locația in zona A si dorește sa plătesc taxe si impozite ca si o clădire rezidențială cu toate utilitățile aferente. Am solicitat o reducere a impozitului pentru motivele menționate. Nu deținem curent, decât pana la limita proprietății, printr-un proiect plătit de noi cu autorizație de la primărie, dar in clădire nu sa instalat. Nu avem gaz, unde este necesar alt proiect si o instalație noua, nu avem apa de la oraș, doar pe terenul din fata clădiri, care a fost introdusa tot de noi recent, pentru a o instala in clădire mai durează. Nu avem canalizare.
Pentru a ne accepta reducerea impozitului si a taxelor locale din motivele menționate, cei de la primărie de la impozite doresc sa vina la proprietate sa intre in clădire sa facă poze, sa facă personal o constatare zic ei, precum clădirea nu deține curent, apa, gaz, canalizare.
Au acest drept?
Nu se poate face aceasta constatare de alta forma?
Eu nu as accepta sa intre in clădire sa facă poze.
Este vreun articol de lege care mă obliga sa le permit accesul pentru acea zisa constatare ?
Multumesc
Răspuns la discuția Angajare cetatean ucranian
Revin din nou cu problema de mai sus. Angajare cetatean ucranian.
In raspunsul primit de la dvs. mentionati ca nu este necesara obtinerea avizului de angajare daca perioada este de maxim 9 luni.
Am fost la ITM si nu au stiut sa ne dea nici un raspuns.
Am fost la Inspectoratul General pentru Imigrări si acolo au mentionat ca este necesara obtinerea permisului de sedere si de munca pe teritoriul Romaniei (care este destul de complicat de obtinut ) chiar si pentru perioada mai mica de 9 luni.
Ce demersuri si documente sunt necesare angajarii?
Cum trebuie sa procedam? Trebuie sa obtina viza ?

Multumesc
Buna ziua.
Stiti cumva care sunt demersurile pentru angajarea unui cetatean ucrainian care nu are permis de sedere sau de munca ? M-ar interesa institutile la care trebuie sa se adreseze angajatorul si documentatia necesara. Va multumesc aniticipat.
Buna ziua,

Ce solutii am pentru a construi pe un teren cu destinatia "curti constructii" dar pe deasupra caruia trece o retea de joasa tensiune care alimenteaza un operator privat.

Mentionez ca am avut mai multe discutii cu ENEL legate fie de mutarea stalpului pentru ca firele de electricitate sa nu mai treaca pe deasupra terenului meu fie ingroparea acestora.

Cele doua solutii genereaza costuri imense, deoarece ENEL vrea sa fie efectuate pe cheltuiala mea.


Multumesc,
O zi buna!
Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns.

Contabilitatea firmei mele este externalizata, In acest context declaratia nu este asumata de catre entitatea care se ocupa de contabilitatea firmei mele?

Eu nu am cunostinte contabile. Este corect sa imi asum raspunderea pentru intocmirea situatiei financiare , ca este in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile?
Buna ziua,

As dori sa stiu daca declaratia care trebuie facuta la intocmirea situatiei financiare anuale, cea care trebuie sa fie in conformitate cu art. 30 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 trebuie semnata de administrator sau de contabilul care a intocmit declaratia?

Multumesc,
O zi buna!
Buna ziua. In regulamentul intern al socetatii, in contractul colectiv avem inclusa si clauza detasarii unde se mentioneaza inclusiv sumele care le primeste angajatul pe zi, pe durata detasarii. Adica 20€ cheltuiala cu masa si 45 de € intemnizatia de detasare. Nu am cerut documente justificative , cum cheltuieste acesti banii , pentru ca este o suma fixa, nici mai mult , nici mai putin ,dar la sfarsitul detasarii se calculeaza zilele cat a fost detasat inclusiv si zilele nelucratoare ,cat a primit in numerar si se achita diferenta . Mentionez ca transportul si cazarea sunt suportate de socetate .

Cum ar trebui sa completam Ordinul de deplasare(delegatie) ?
Angajatul primeste bani in avans in numerar sub forma de diurna .
Dispoziția de plata catre casierie pentru plata diurnei in avans si numerar este un document justificativ ?
Multumesc
Ordinul de deplasare(delegatie) se intocmeste si pentru detasare?
Daca angajatul primeste sub forma de diurna prin cont bancar si numerar o suma fixa acordata in regulamentul intern si contract pentru perioada cat este detasat, trebuie sa prezinte documente justificative, cum a cheltuit acei banii ?
Cum trebuie completat acel ordinul de deplasare(delegatie)?
Se completeaza toate platile efectuate pentru acea detasare, sau doar platile in numerar catre angajat ?
Mentionez ca transportul si cazarea sunt asigurate de companie cu plata directa catre furnizorul serviciului.
Dispoziția de plata din casierie pentru plata diurnei in avans si numerar este un document justificativ ?
Multumesc
Intrebarea mea este referitor la noua directivă privind detașările internaționale,care inteleg ca a intrat in vigoare.
Nu am vazut nici un comentariu despre normele de aplicare.
Dupa ce stabilim remunerația aplicabilă în statul gazdă, definită de lege, cu toate sporurile aplicate
inclusiv plata orelor suplimentare , pentru fiecare angajat în parte, nu înțeleg cum ar trebui procedat in continuare.
Aceasta remuneratie are legatura cu acea indemnizatie de detasare destinata sa asigure protectia sociala a angajatului ,acordata in vederea compensarii inconvenientelor cauzate de detasare, care constau in îndepărtarea lui de mediul sau obişnuit ? În situația în care detașarea sau delegarea are loc într-o țară din Uniunea Europeană, unde diurna este de 35 de euro/zi, angajatorul are posibilitatea de a indexa această sumă de 2,5 ori, ceea ce duce la o valoare de 87,5 euro, în urma aplicării formulei de calcul pentru diurna externă.
Angajatul, beneficiază integral de această sumă care este scutită de impozitul pe venit și de reținerea contribuțiilor sociale, dar depășirea nivelului stabilit de lege atrage după sine plata tuturor acestor obligații de către angajator.


Aceasta intemnizatie de detasare depaseste remunerația aplicabilă în statul gazdă, dar nu depaseste plafonul deductibil , limita deductibila privind diurna externa.
Din punct de vedere al fiscalității aceasta remunerație este considerata venit de natura salariala si se taxeaza la fel ca salariul – cu CAS, CASS si impozit?
Sau este considerata indemnizatie de detasare si este scutită de impozitul pe venit și de reținerea contribuțiilor sociale.
Multumesc