In luna decembrie anul trecut mama mea a radiat un I.I pentru a ramane in concediu de maternitate. Am decis ca eu sa infiintez un I.I si sa mergem in continuare cu afacerea ce o avem.
Mama are 2 case de marcat. Cum trebuie sa procedez ca sa le folosesc si eu? E posibil daca ea are firma radiata sa le vanda? Care mai sunt legile noi? Acum un an a schimbat de pe AF pe II si s-a putut, dar acum ma confrunt cu problema ca NU SE MAI POATE! De ce?
se poate...mergeti la circa financiara si discutati cu cei care se ocupa de acest aspect, nu la firma specializata care doreste sa vanda alta casa noua...;)
Pentru a transfera o casa de marcat de la societatea care a cumparat-o si a fiscalizat-o pe o alta societate, trebuiesc
parcurse urmatoarele etape:
1. Predarea memoriei fiscale a casei de marcat la Administatia Financiara de care apartine ultima locatie la care a functionat.
a. Programare in vederea predarii memoriei fiscale. :
b. La Administratia Financiara trebuie sa va prezentati cu:
i. Casa de marcat dotata cu rola (role) pentru ca tehnicianul sa poata efectua un raport pentru
intreaga perioada de functionare. Va rugam sa verificati daca aparatul este sigilat si este in
stare de functionare.
ii. Cartea de interventii sigilata
iii. Certificat de atribuire a numarului de ordine de la D.G.F.P. – original
iv. Declaratie de instalare – original
v. Copie C.U.I.
vi. Copie C.I.F.
In urma extragerii memoriei fiscale de catre tehnicianul de service, de la reprezentantul Administratiei Financiare
veti primi un Proces verbal de predare memorie fiscala.
2. Depunerea la D.G.F.P. , a unui dosar din partea
societatii care renunta la casa de marcat, in vederea anularii seriei fiscale atribuite. Acest dosar trebuie sa contina:
a. Certificatul original de atribuire a numarului de ordine de la D.G.F.P.
b. Proces verbal de predare memorie fiscala (de la Administratia Financiara)
c. 2 cereri tip semnate si stampilate pentru anularea numarului de ordine (puteti descarca model de pe
site-ul www.aparaturafiscala.ro pagina Download)
d. Copie dupa buletinul reprezentantului firmei ce depune dosarul;
e. Copie dupa Contractul de munca al reprezentantului sau copie dupa Actul constitutiv (in cazul
actionarilor).
In 7 zile de la depunerea dosarului puteti ridica dovada anularii numarului fiscal. Puteti trece la pasul urmator inainte de obtinerea raspunsului. Trecerea casei de marcat de pe societatea ce renunta la aceasta pe noua societate. Acest transfer se poate efectua numai de catre o societate autorizata in vederea distributiei de case de marcat, prin emiterea unei facturi de retur si emiterea unei noi facturi de cumparare societatii care preia aparatul.