Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Salut!
Am nevoie de un raspuns urgent cu privire la colectarea tva la penalitati. Am antecontract cu un client pentru vanzarea unui apartament, in care se stipuleaza ca daca renunta la acest antecontract i se vor retine ca penalitate contractuala 30% din suma achitata ca avans. S-a intamplat ca a renuntat si a trebuit sa stornez avansul integral si sa-i facturez penalitati. Se colecteaza tva 19% pentru acest caz? Daca se poate si ce articol precizeaza aceasta.
Va foarte multumesc!
nu am gasit articol de lege in acest sens, dar daca luam in considerare aspectul general al facturarilor, cu tva, acesta trebuie facturat indiferent de ce reprezinta plata respectiva.
Conform Coduui l Fiscal, Titlul VI(TVA), art. 137, alin. 3, lit. b si c :
"(3) Baza de impozitare nu cuprinde următoarele:
b) sumele reprezentând daune-interese, stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, penalizările şi orice alte sume solicitate pentru neîndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor contractuale, dacă sunt percepute peste preţurile şi/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, în fapt, reprezintă contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;
c) dobânzile, percepute după data livrării sau prestării, pentru plăţi cu întârziere;"
Va multumesc!
Am citit Codul Fiscal dar, la lit. b exista un "DACA" - sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate.
Eu percep penalizarea ca fiind 30% din avansul acordat. Cred ca este putin interpretabila conditia de a fi percepute peste preturile si/sau tarifele negociate. Aici este problema mea. Clientul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale. In constract este stipulat ca daca renunta la contract va suporta penalitati contractuale de 30% din avansul acordat. Eu stornez avansul si facturez penalitati. CU sau FARA TVA?
Curs practic de implementare SAF-T: Ce date raportăm și cum în noile declarații cerute de ANAF
Noua declarație 406 presupune raportarea la Fisc a tuturor datelor din contabilitatea unei firme (încasările și plățile, produsele aflate în stoc, taxele plătite, înregistrările contabile etc.) într-un mod standardizat, care trebuie să respecte întocmai schema tehnică impusă de autoritatea fiscală.
Cursul practic oferit de avocatnet.ro va cartografia noul sistem SAF-T, fiind gândit ca un instrument de orientare în care vom analiza aplicat, timp de 8 ore, noul sistem de raportare, astfel încât fiecare participant să înțeleagă cum se identifică și se raportează informațiile cerute de Fisc prin declarația 406.