bun ziua
Anul trecut am schimbat administratorul firmei adica nu mai este sotia sunt eu.
Astazi am primit de la ANAF o notificare ca trebuie sa depun formularul 088.
Dart fiind faptul ca suntem o firma platitoare de TVA din 2001 cu 4 angajati care niciodata nu a avut probleme cu ANAF-ul si contabilitatea este tinuta de catre sotia mea care este angajata ca si director general ma pot astepta la probleme? Care sunt punctele de mare interes in analizarea acestor situatii?
In Monitorul oficial de miercuri s-a publicat formularul "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
Se pastreaza aceleasi criterii de inregistrare in scopuri de TVA care sunt aplicabile pentru inregistrarea in scopuri de TVA la inmatricularea societatii si pentru situatia in care ulterior inmatricularii societatea nu atinge plafonul dar doreste sa fie platitoare de TVA.
In cazul in care societatea depaseste plafonul de 220.000 lei si demonstreaza prin cifra de afaceri capacitatea economica si este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA, nu exista criterii de conditionare insa printr-un alt act normativ este obligata sa depuna formularul 088 ca sa isi justifice intentia.
OpANAF nr. 3841/2015 reglementeaza declaratia pe propria raspundere privind evaluarea capacitatii economice in vederea inregistrarii in scopuri de TVA.
Nu sunt modificari semnificative fata de reglementarile anterioare, temeiul normativ este actualizat dupa noua numerotare a Codului fiscal adoptat prin Legea nr. 227/2015 in vigoare de la 1 ianuarie 2016.
Multumesc mult pt raspuns.
Societatea depaseste mult plafonul. este platitoare de TVA din 2001. Motivul din notificare este ca a fost schimbat administratorul
Pe portalul ANAF apare doar actualizarea pt 098 nu si pt 088
Pana astazi nu am primit nici un raspuns legat de aceasta declaratie.
Dar am si eu niste curiozitati:
1. o firma cu codul de TVA anulat poate emite facturi externe?
2. daca acea firma a cumparat un imobil cu plata in rate de la alta firma . Acea firma a emis factura totala in momentul in care s-a facut contractul, factura cu TVA 24% urmind ca ratele sa fie platite in 5 ani. Ce se intampla cu acel tva? este deductibil sau nu?