Sponsorizările trebuie declarate anual de firme prin formularul 107, conform Codului fiscal. Însă, în contextul unor schimbări recente, autoritățile au venit cu o nouă formă a declarației, care va fi depusă, din 2025, numai de plătitorii de impozit pe profit. În 2024, plătitorii de impozit micro depun declarația 107 pentru ultima oară. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2022 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 26 iunie 2023, în timp ce plătitorii de impozit pe profit trebuie să le declare până la 27 martie 2023, conform regulilor actuale din Codul fiscal. Citește articolul
Sponsorizările făcute de către microîntreprinderi trebuie declarate anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform Codului fiscal. Dacă termenul obligației este, de obicei, data de 25 ianuarie, Guvernul a decis recent să-l amâne temporar pentru 25 iunie, în perioada în care se aplică facilitățile fiscale pentru recapitalizare (OUG 153/2020). Noua regulă se va aplica abia din 2023. Citește articolul
Anul 2022 este unul atipic, în anumite privințe, pentru plătitorii de impozit pe profit. Dacă de obicei aceste firme aveau trei mari obligații fiscale de rezolvat până la termenul din 25 martie, în 2022 a fost valabilă numai una dintre ele. Celelalte două sunt amânate cu trei luni, până pe 27 iunie (teoretic, termenul este 25 iunie, dar, fiind o zi de weekend, se amână pentru următoarea zi lucrătoare). Citește articolul
Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2021 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2022, conform Codului fiscal. Este vorba de sponsorizări către ONG-uri, biserici, instituții și autorități publice. Citește articolul
În contextul în care declararea impozitului pe profitul din 2021 și a impozitului micro pe ultimul trimestru din 2021 se va face mai târziu în 2022, se pune întrebarea dacă se amână automat și obligația acestor firme de a depune declarația privind sponsorizările acordate în 2021? Conform specialiștilor consultați de redacția noastră, răspunsul este nu. Citește articolul
Companiile care plătesc impozit pe profit (cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, în principal) trebuie să rezolve până la 25 martie 2021 trei obligații fiscale majore. Vorbim despre declararea și plata impozitului pe profitul din 2020, declararea sponsorizărilor de anul trecut și pregătirea dosarului prețurilor de transfer. Citește articolul
Sponsorizările, actele de mecenat și oferirea de burse private le aduc plătitorilor de impozit pe profit anumite avantaje fiscale, dar pentru a putea să beneficieze de ele trebuie să arate Fiscului, anual, cine sunt beneficiarii acelor acte. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2020 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2021, conform prevederilor Codului fiscal. Regula se aplică inclusiv dacă microfirmele au făcut sponsorizări către instituții și autorități publice, posibilitate introdusă anul trecut în legislație. Citește articolul