Inainte de a fi inginer si pictor, Alin Popescu este fotograf, arta sa fiind apreciata la nivel international. In anul 2006, a castigat Marele Premiu Microsoft Future Pro Photographer 2006. Pe langa aceasta distinctie, se mai numara si premiul intai la Fotogeografica in 2006, Premiul III si mentiune la concursul de fotografie Vezi Orange 2007, premii si mentiuni la Salonul National de Fotografie Turistica.
Articolul continuă mai jos
Alin Popescu este de acord ca rolul fotografului nu este unul usor, mai ales, cand subiectul fotografiei nu mai e un peisaj din natura, ci o persoana cunoscuta, reprezentant al unei companii de succes, nu doar prin nume, ci si prin imaginea sa. Lucrurile se complica atat pentru fotograf cat si pentru ce trebuie fotografiat. Insa, avantajele sunt numeroase pentru cei care apeleaza la o astfel de modalitate pentru a castiga increderea clientilor.
Cu privire la acest aspect AvocatNet a discutat cu el, iar concluzia dialogului a fost comuna: importanta absoluta a fotografiei de business.
AvocatNet: Cat de mult trebuie sa se foloseasca de imaginea sa un ”career person”? Alin Popescu: Atat de mult cat se foloseste si de imaginea produsului, serviciului, activitatii companiei sale. Persoana de care discutam reprezinta stalpul intregii afaceri, pilonul pe care se cladeste imaginea unei companii de succes. Daca imaginea sa insufla incredere, siguranta de sine, profesionalism, atunci si imaginea companiei are de castigat in ochii clientilor sau partenerilor de afaceri.
AvNet: Cat de avantajoasa este forma de publicitate pe care o persoana de cariera si-o face prin intermediul fotografiilor? AP: Aceasta forma de publicitate este una complementara campaniilor clasice de publicitate. Avantajul vine din faptul ca respectivul „career person” se expune neconditionat si da dovada prin acest lucru de incredere deplina in persoana sa, a angajatilor sai, in tehnologiile pe care le foloseste sau in orice alt lucru pe care l-ar face public din interiorul companiei sale prin intermediul fotografiilor. Aceste fotografii vor putea fi folosite cu destinatii multiple: un raport financiar anual, site-ul companiei, interviuri, comunicate de presa etc. Deci avantajele sunt multiple si sunt de lunga durata.
AvNet: Cat de mult sunt influentati cei ce privesc fotografiile de ceea ce vad in fotografie? AP: Va raspund cu o intrebare: cat de mult suntem influentati zilnic de ceea ce vedem in jurul nostru? Informatia vizuala lucreaza pe mai multe planuri, inclusiv pe planul subconstientului. O fotografie sugestiva care insoteste un text atrage atentia asupra acestuia, il face mai interesant si mai usor de urmarit.
AvNet: Cat de important este rolul fotografului in a transpune ceea ce persoana fotografiata doreste sa expuna prin imaginea sa? AP: Rolul fotografului nu este unul usor. In primul rand, se stie ca timpul disponibil al unui CEO este limitat, si niciodata de ajuns. Astfel ca daca fotografului i se acorda 15 minute pentru realizarea fotografiilor, el trebuie sa se astepta ca „subiectul” sa soseasca cu 5 minute mai tarziu si sa vrea sa plece cu 5 minute mai devreme. Asa ca trebuie sa fie pregatit, experimentat si capabil sa capteze acele cadre care sa ii scoata in evidenta persoanei fotografiate trasaturile si atitudinea pe care intr-adevar doreste sa o arate. Fiecare gest sau schimbare de fizionomie trebuiesc atent urmarite si imortalizate in acest timp scurt. De asemenea foarte importanta este si iluminarea subiectului, aceasta contribuind foarte mult la „atmosfera” fotografiei. Astfel ca, daca fotograful nu este sigur pe sine, un bun profesionist care sa isi cunoasca aparatura in cele mai mici detalii, sansele sunt foarte mici sa realizeze imaginea pe care clientul si-o doreste.
AvNet: Care sunt regulile pe care le urmezi cand fotografiezi o persoana cunoscuta in mediul business? Cine impune aceste reguli, fotograful sau cel ce urmeaza a fi fotografiat? AP: Cum am spus si mai sus, cea mai importanta regula este aceea ca pt un CEO timpul costa bani, asa ca trebuie avut in considerare acest lucru mai presus de orice. Inainte ca subiectul principal sa soseasca, fotograful isi pregateste totul cu ajutorul unui asistent (daca vine insotit) sau cu ajutorul unei persoane din staff-ul companiei. Apoi trebuie avut in considerare ce se doreste sa se redea prin aceasta fotografie (reguli impuse de client) si cum se va reda (reguli ale fotografului – lumini, pozitie corporala, ambient, fundal etc.). Astfel se ajunge la o munca de echipa si cel mai important este sa se discute de ambele parti pentru a fi sigur ca s-a inteles ce se doreste sa se obtina ca rezultat final.
AvNet: De ce anume trebuie sa se foloseasca un fotograf pentru a crea in mintea celui care apeleaza la serviciile unui avocat, de exemplu, imaginea a ceea ce clientul vrea sa vada in persoana celui care il va reprezenta? AP: In primul rand fotograful trebuie sa intelegeaga ce anume vrea clientul sa inspire prin fotografia sa: incredere, siguranta de sine, un lider adevarat, calm, rabdare etc. O data inteles mesajul care trebuie redat, fotografului nu-i ramane decat sa urmareasca si sa redea prin fotografiile pe care le face aceste mesaje. Fotografiatul propriu-zis reprezinta poate doar o treime din intregul proces, restul insemnand interactiune cu subiectul, antrenarea acestuia in starea necesara ca sa arate asa cum isi doreste initial.
AvNet: Ce amanunte conteaza cel mai mult pentru persoana fotografiata? Dar pentru persoana care priveste fotografia? AP: Depinde de la om la om. Insa cu siguranta nimeni nu vrea sa para mai batran decat este, ci dimpotriva, mai gras, cu defecte accentuate de pozitia de fotografiere sau de cum cade lumina. Persoana care priveste fotografia nu vrea sa vada probabil aspecte negative redate: aroganta, superioritate sau dezordonare.
____
Galeria de fotografii online a lui Alin Popescu pot fi vizualizata aici.
Comentarii articol (1)