Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriScott Adams: "Creativitatea este echivalenta cu a-ti permite sa faci greseli. Arta este echivalenta....
Articolul continuă mai jos
Alin Popescu este avocat, specializat in drept informatic, in cadrul Cabinetului de Avocat "Alin Popescu".
Am citit, de curand, ca pentru anul 2003, colosul media AOL TIME WARNER a anuntat o situatie financiara paradoxala: CNN, cel mai puternic canal de stiri din lume a inregistrat incasari anuale mai mici decat un alt post de televiziune al trustului, Cartoon Network.
La prima vedere, s-ar putea sa gasim amuzanta aceasta situatie. Pe mine recunosc faptul ca m-a amuzat foarte tare situatia in care sunt pusi toti marii lideri mondiali, toti generalii moderni, si toata fanfaronada care insoteste deseori un "mare eveniment" de stiri. Toate palesc in fata lui Scooby Doo. Sau, si mai bine spus, familia Flintstone castiga de departe razboiul cu alte familii moderne. De ras, de mai...
Apoi, in acelasi articol se dadea si o explicatie pentru situatia aparent paradoxala de mai sus. Este vorba despre "reorientarea politicilor de marketing" catre acei indivizi care ar putea influenta deciziile de cumparare ale celor din jur. Astfel, unele studii au aratat ca, spre exemplu, marca, chiar si tipul de masina cumparata de parinti, tine foarte tare de "sfaturile de cunoscator" ale copilului. La fel, deciziile in privinta destinatiilor de vacanta au mare legatura cu parerea celor mai mici membri ai familiei.
Asa ca, un post de televiziune de genul Cartoon Network se simte mult mai bine intr-o piata publicitara la care nici n-a visat poate niciodata. In urma acestei situatii, ramane consumatorul cu mult mai confuz. Pentru ca acum, alaturi de parerea sotului / sotiei, a parintilor ei / lui, apare si parerea celor care au cea mai mare autoritate in familie: copiii.
Societatea moderna devine o societate de consum, publicitatea are oricand un sfat sau un produs minune care sa acopere neajunsurile noastre de oameni. Uneori, as zice ca de cele mai multe ori, aceeasi societate creeaza nevoi pe care noi, consumatori prin excelenta, ne grabim sa ni le implinim / satisfacem.
A nu se intelege ca sunt impotriva societatii moderne, sau a noilor tehnologii. Dimpotriva, cred ca unele dintre lucrurile din jurul nostru ne sunt mai mult decat utile. Ma regasesc insa, de multe ori, in rolul consumatorului "impresionat" pe cele mai diverse cai. In rolul cumparatorului decis sa achizitioneze un produs datorita reclamei tv.
Articolul la care faceam referire mai sus, m-a pus in pozitia unui om surprins. Analizand la rece acest comportament, am ajuns la concluzia ca n-ar trebui sa fiu surprins. In fond, asta e treaba expertilor in marketing. Sa vanda folosindu-se de cele mai ingenioase metode. Sa inventeze cai de a ne impresiona.
Nu degeaba, unul dintre profesorii de marketing americani, Scott Adams, spunea: "Creativitatea este echivalenta cu a-ti permite sa faci greseli. Arta este echivalenta cu a sti ce greseli sa accepti. Si marketing-ul este o arta."
Comentarii articol (0)