Organul fiscal competent din Romania va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare completata corespunzator.
Totodata, in baza dispozitiilor alin.(8) al aceluiasi punct din normele metodologice sus mentionate in cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro rata de deducere este modificata, solicitantul procedeaza la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate, fie printr-o cerere de rambursare pe parcursul anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare in cauza, fie printr-o declaratie separata trimisa prin intermediul portalului electronic creat de Romania.
Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA, achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru a fost aprobat modelul si continutul formularelor:
- (318) „Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art.1472 alin.(2) din Codul
fiscal” ;
- (319) „Declaratie de ajustare a pro ratei, potrivit dispozitiilor art.1472 alin.(2) din Codul fiscal si ale pct.491 alin.(8) din normele metodologice”.
Pentru depunerea pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a formularelor sus mentionate, in vederea certificarii si protejarii confidentialitatii datelor inscrise in formularele completate, este necesara semnarea electronica a acestor formulare prin utilizarea certificatelor digitale calificate emise in conditiile Legii nr.455/2001.
Din scrisoarea lui Walter Deffaa, director general al DGTAXUD(Taxare si Uniune Vamala), a reiesit ca formularele prin care persoanele impozabile stabilite in alt stat membru decat statul membru de rambursare solicita rambursarea TVA din statul membru unde taxa a fost achitata, pot fi depuse fie de catre solicitantul rambursarii taxei, fie de o persoana imputernicita de solicitant, rezidenta sau nerezidenta in statul de stabilire al solicitantului.
Mai mult, din aceasta scrisoare rezulta ca intentia legiuitorului la nivel comunitar nu a fost de a impiedica depunerea respectivelor formulare de catre persoane impozabile nestabilite in statul membru in care este stabilit solicitantul rambursarii taxei.
Astfel, in cazul persoanelor impozabile stabilite in Romania care solicita rambursarea taxei dintr-un stat membru al Uniunii Europene, a aparut necesitatea de a reglementa posibilitatea ca formularele 318 si 319 sa poata fi depuse si de catre alte persoane decat solicitantul rambursarii, indiferent daca aceste persoane sunt stabilite sau nestabilite in Romania.
- Proiectul vi-l prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (1)