UPDATE: ING Bak confirma implementarea unui sistem de notificare a clientilor aflati in situatia mea. Textul original: Astazi am luat decizia sa imi inchid contul de la ING. Nu era un cont prin care rulam cine-stie-ce sume. Am ales banca pentru faptul ca aveau un sistem de internet banking bine pus la punct. Ce am primit in schimbul alegerii mele? Indolenta si lipsa de bun simt.
Articolul continuă mai jos
Consiliul Local, disperare pe paine
Situatia sta in felul urmator. Cu o saptamana in urma, am observat ca nu imi mai pot folosi cardul pentru plati la comercianti. Prins cu altele, am considerat ca am un card demagnetizat si mi-a promis ca o sa trec in zilele urmatoare pe la banca sa il schimb. La banca, aflu ca am un card in regula. Dupa insistente, aflu ca nu e in regula, ci ar exista o poprire dispusa de Consiliul Local unde imi am domiciliul.
Stupefiat (sunt dintre cei care isi platesc impozitele inainte de scadenta), ii rog pe ai mei sa se intereseze la institutia in cauza. Aflu ca statul spune ca n-am platit o amenda de circulatie. Culmea, amenda in cauza fusese platita unui agent de circulatie. In mana, cu chitanta (nu va ganditi la prostii :) ). Mi-am rezolvat problema, am sistat poprirea, am facut scandal la CL, am aflat ca sunt un dobitoc pentru ca-mi platesc taxele, dar... ramane ceva interesant.
Nici Consiliul Local si nici ING-ul nu m-au anuntat nimic. CL-ul nu mi-a spus niciodata ca as avea o datorie neachitata. Iar ING-ul, desi poprirea exista de vreo 7 zile, n-a catadicsit sa ma anunte ca ar exista.
ING-ul, complice la umilirea unui client
ING-ul imi spune, de la inaltimea pozitiei sale de banca, faptul ca nici nu trebuia sa-mi spuna ca am probleme in cont. "Nu e treaba noastra, nu e responsabilitatea noastra". Si de aia scriu acest articol, prin care rog frumos ING-ul sa-si schimbe politica. Data viitoare cand se intampla astfel de probleme cu contul unui client, puneti dracului mana si anuntati-l. Cand acel client va cere socoteala, incercati dracului sa nu mai fiti atat de aroganti in pozitia voastra de banca si nu mai spuneti ca problema clientului nu e problema voastra.
Eu imi voi inchide (maine, astazi de abia am rezolvat problema popririi si nu puteam inchide un cont poprit) contul de la ING. Da, era unul dintre instrumentele preferate de plata, dar indolenta si lipsa de bun simt pe care am primit-o de la ei au fost indeajuns de puternice incat sa ma gandesc la alternative.
O sa scriu oficial ING-ului cererea mea: "anuntati toti clientii despre astfel de probleme, imediat ce ati aflat de ele. Aveti telefoanele lor, aveti adresele lor de email, le puteti trimite mesaje in contul de internet banking. Lasati nepasarea deoparte si fiti furnizori adevarati, care isi trateaza clientii cu respect".
Da, sunt unul dintre clientii umiliti de atitudinea bancii. Si da, sunt unul dintre viitorii fosti clienti.
Alin Popescu
Managing Partner
Avocatnet.ro
Update 1 iulie
Am inchis toate conturile si serviciile pe care le aveam la ING Bank. Ieri le-am facut reclamatie oficiala si pe telefon si pe mail. Astept sa-mi raspunda cineva de acolo. O sa insist pana primesc un punct de vedere oficial de la ING.
Update 2 iulie ING Bank mi-a trimis astazi un document oficial prin care imi comunica faptul ca "urmeaza sa fie implementata o notificare de informare a clientilor care se afla in situatia descrisa de dumneavoastra". Recunosc, ma bucur ca atitudinea mea a fost una dintre picaturile care i-a determinat pe oficialii bancii sa ia o astfel de decizie. Sper ca restul bancilor sa urmeze exemplul ING in aceasta privinta.
Comentarii articol (64)