Firmele cu un numar redus de salariati ar putea completa declaratia unica trimestrial, primul-ministru Emil Boc solicitand in acest sens o analiza privind posibilitatea de a depune formularul 112 o data la trei luni pentru a evita aglomeratia la ghisee. In prezent, declaratia unica trebuie de pusa pana la data de 25 februarie.
“Solicit sa analizati ca, in viitor, sa avem posibilitatea ca aceasta declaratie unica sa nu mai fie completata lunar, ci, eventual, trimestrial, cel putin pentru firmele cu numar redus de salariati. Sunt convins ca nu se va putea implementa imediat acest lucru, dar cred ca in perioada urmatoare pasul urmator trebuie facut in aceasta directie: de a nu completa aceasta declaratie lunar, ci trimestrial”, a declarat Emil Boc, la finalul sedintei Guvernului de miercuri.
Primul-ministru recomanda o analiza financiara pentru a se vedea ce implicatii presupune depunerea trimestriala a formularului 112. Conform acestuia, trebuie asigurat doar fluxul financiar pentru aceea perioada de la o luna la trei luni, cat ar urma sa fie diferenta in depunerea declaratiilor unice. Depunerea trimestriala ar ajuta mediul de afaceri, potrivit lui Emil Boc.
Totodata, primul-ministru a solicitat Ministerului de Finante si ANAF-ului sa informeze din timp si periodic agentii economici cu privire la acest interval, 7-25 februarie, in vederea depunerii declaratiei unice.
“Spun acest lucru pentru ca nu doresc sa vad in data de 24 si 25 februarie cozi nesfarsite la ANAF pentru ca in toata aceasta perioada de timp, din 7 pana in 25 februarie, nu s-au depus aceste declaratii”, a adaugat seful Executivului.
Premierul a solicitat, de asemenea, autoritatilor sa faca informare cu privire la acest interval de timp si, in acelasi timp, sa aiba infrastructura pregatita pentru ca, in oricare dintre aceste zile, pana in data de 25 februarie, sa poata fi preluate declaratiile unice.
“Primul ajutor pe care l-am dat este acela ca nu mai trebuie sa mearga in cinci locuri si nu mai completeaza cinci declaratii, ci completeaza una singura. Pasul urmator trebuie sa fie: sa nu depuna lunar, ci sa depuna trimestrial. Si, in acelasi timp, acelasi mecanism de simplificare va rog sa il aveti in vedere si pentru persoanele fizice autorizate, care sa intre in aceasta categorie a declaratiilor simplificate”, a mai precizat Emil Boc.
Despre Declaratia fiscala unica
Prin
Hotararea Guvernului nr.1397/ 2010, s-a aprobat modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”- formular 112. Hotararea a fost publicata
in Monitorul Oficial nr.897, din 31.12.2010.
Obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se vor declara utilizand “Declaratia unica”- formularul 112, incepand cu obligatiile determinate in baza veniturilor aferente lunii ianuarie 2011.
Declaratia se completeaza si se depune de persoanele fizice si/sau juridice prevazute la art.296
3 lit.e) din Codul fiscal la care isi desfasoara activitatea sau se afla in concediu medical persoanele prevazute la art.296
3 lit.a) si b, de catre platitorii de venituri pentru persoanele prevazute la art.296
3 lit.c), de catre persoanele asimilate angajatorului prevazute la art. 296
3 lit.f), precum si de catre orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Obligatiile privind contributiile sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate sunt cuprinse in Nomenclatorul „Creante fiscale”, din Anexa 2 a actului normativ mentionat.
Termen de depunere:
Declaratia se depune lunar,
pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contributiile sociale. Primul termen de depunere este data de 25 februarie 2011 pentru veniturile aferente lunii ianuarie 2011.
Organul fiscal competent: Unitatea fiscala in a carei evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
in cazul contribuabililor care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, platitori de obligatii fiscale sunt contribuabilii respectivi, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare.
Modul de depunere:
Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, conform anexei 1 la hotarare, care are atasat fisierul XML descris prin anexa 8 la hotarare.
Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica.
In mod exceptional,
pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii care nu detin certificat calificat, pot depune declaratia in format electronic, pe suport electronic, insotit de formularul prevazut in anexa 1 la hotarare - “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii. in aceasta varianta, depunerea declaratiei si a suportului electronic se poate face:
- direct la registratura organului fiscal
- la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.
Comentarii articol (19)