Intr-un articol destul de recent, The Economist vorbeste despre istoria termenului "long tail" in comertul electronic. Ce trebuie sa intelegem este faptul ca, timp ce un magazin fizic (librarie sa spunem), poate inghesui pe rafturile sale un anumit numar de carti, un magazin online poate gazdui un numar aparent infinit de produse.
Daca stam totusi sa ne gandim la faptul ca in vanzarea cartilor (daca ramanem la acelasi capitol), exista o teorie general valabila: "intotdeauna sunt pe piata un numar mic de carti bestseller si un numar imens de carti obisnuite", iata ca am gasit si explicatia "long tail". Toate acele carti obisnuite, insirate, unele dupa altele, in miile de pagini interioare ale unui magazin online sunt long tail-ul acelui magazin.
Am mai invatat ca, pentru ca long tail-ul sa si functioneze, este nevoie de filtre care sa aduca la suprafata cartile "ingropate" adanc in site. Cel mai bun exemplu de filtru este cel folosit de Amazon sau Dol.ro (la noi): "Customers who bought this item also bought..."
Si asa ia nastere comertul absolut, care il vizeaza si pe cel mai ciudat dintre cumparatori. Si tot in acest fel, in viitorul apropiat, si Avocatnet.ro se va echipa cu "Long Tail"
Comentarii articol (0)