Baroul Bucuresti a anuntat ca, miercuri 15 august, nu se efectueaza inscrieri la examenul de primire in profesia de avocat, din sesiunea septembrie 2013, in conditiile in care aceasta data este declarata zi libera nationala.
Inscrierile se vor relua incepand cu 16 august, cand va fi program de lucru normal intre orele 10.00 – 14.00.
Desi pe 16 august se efectueaza inscrieri, activitatea baroului va fi intrerupta in aceasta zi, pentru ca Guvernul a hotarat, recent, printr-un act normativ ca data de 16 august este zi nelucratoare pentru angajatii din sectorul bugetar.
Astfel, activitatea curenta a Baroului Bucuresti este intrerupta in zilele de 15 si 16 august 2013, urmand a fi reluata in data de 19 august 2013, conform informatiilor de pe site-ul institutiei.
Pana cand se pot face inscrieri la admiterea in avocatura?
Inscrierile pentru admiterea in avocatura, atat pentru cei care doresc sa dobandeasca titulatura de avocat stagiar, cat si pentru persoanele care au absolvit examenul de definitivat in alte profesii juridice, au inceput pe 1 august si se vor desfasura pana pe 21 august.
Candidatii interesati de inscrierea la examenul de admitere in avocatura trebuie sa depuna cererile de inscriere la secretariatul baroului la care urmeaza sa isi desfasoare activitatea in cazul in care vor fi declarati admisi.
In plus, la cererea de inscriere candidatii trebuie sa anexeze urmatoarele documente:
- certificatul de nastere, in copie certificata pentru conformitate;
- actul de identitate, in copie;
- diploma de licenta in copie legalizata. In cazul in care diploma de licenta s-a obtinut dupa anul 1995, se va depune si copia legalizata a foii matricole eliberata de facultatea absolvita;
- dovada de plata a taxei de inscriere la examen, in original;
- certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile inainte de data depunerii cererii;
- certificat privind starea de sanatate a candidatului, incluzand si o evaluare psihiatrica (documentul poate fi emis de catre orice medic generalist, respectiv specialist psihiatru);
- certificat eliberat de baroul competent in care solicitantul a mai fost inscris in profesie, care sa ateste cauzele incetarii calitatii de avocat ori, daca este cazul, motivele respingerii unei cereri anterioare de primire in profesie.
Atentie! Pe langa documentele mentionate, persoanele care au absolvit examenul de definitivat in alte profesii juridice trebuie sa depuna si acte care sa dovedeasca promovarea examenului de definitivare in functia juridica indeplinita anterior.
De asemenea, candidatii trebuie sa plateasca si o taxa de examen de 1.000 lei, pe care o vor achita in contul Institutului National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor (INPPA).