Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriSeth Godin scrie despre marketing, revolutia post-industriala si leadership. Mai exact, el a scris 17 carti de business, care au fost traduse in 35 de limbi si care au fost vandute in milioane de exemplare. Pe trei dintre aceste carti s-ar putea sa le stiti, deoarece au fost traduse in limba romana si au avut multi cititori. Ma refer la "Triburi", "Vaca mov" si "Viitorul apartine companiilor mici". El nu a fost dintotdeauna scriitor. Seth este unul dintre pionerii afacerilor online. A inceput cu Yoyodyne, o companie care facea jocuri online, care a fost cumparata de Yahoo. Astfel, Seth Godin a devenit vicepresedinte al departamentului de direct marketing al Yahoo, in anii '90. Pe langa toate acestea, el are unul dintre cele mai populare blog-uri din lume despre marketing si business. De pe acest blog va propun sa cititi trei dintre cele mai interesante articole ale lui din ultima saptamana.
Articolul continuă mai jos
Sfatul bun....
este nepretuit. Nu este ceea ce vrei sa auzi, ci acel lucru pe care ai nevoie sa-l auzi. Nu e imaginar, ci practic. Nu e bazat pe frica, ci pe posibilitate. Nu e dat ca sa te faca sa te simti bine, ci e dat ca sa te faca sa devii mai bun.
Cauta-i si imbratiseaza-i pe adevaratii prieteni, carora le pasa suficient de mult incat sa riste sa-ti impartaseasca acest tip de sfat.
Nu sunt sigur pentru ce este nevoie de mai mult curaj: sa dai acest tip de sfat sau sa-l accepti.
(Articolul a fost publicat pe 15 mai 2014.)
"Nu" este esential
Daca tu crezi ca trebuie sa-ti tii promisiunile, sa superlivrezi si sa tratezi fiecare angajament ca si cum ar fi o oportunitate pentru o transformare, singurul mod de a face acest lucru este sa ratezi cele mai multe oportunitati.
"Nu", nu ne putem intalni, nu pot sa va vand la acest pret, nu pot face acest lucru in numele justitiei, nu pot veni la petrecerea ta, nu pot sa te ajut. Imi pare rau, dar "Nu", nu pot.
"Nu", nu daca vreau sa fac adevaratele lucruri pentru care oamenii imi apreciaza munca.
"Nu" este fundatia pe care ne putem construi "Da"-urile.
(Articolul a fost publicat pe 13 mai 2014.)
"Nu fa ceea ce spun, ci ceea ce inseamna"
Acest lucru este ceea ce vor cei mai multi dintre lideri, dintre proprietari, dintre sefi si dintre clienti, nu este asa?
Vrem angajati care sa stie de ce, nu doar detaliile despre cum. Vrem ca angajatii de la servicii cu clientii, partenerii si revanzatorii sa inteleaga.
Aceasta este si ceea ce primim, pana cand avem parte pentru prima data de o surpriza neplacuta. Este acel moment cand cerem o rambursare, cand concediem pe cineva, cand cerem ca regulile sa fie urmate la virgula. Acela este momentul cand totul se duce de rapa si inceteaza sa mai fie o relatie bazata pe intelegere si se transforma intr-una bazata pe intelegerea regulilor.
Daca vrei ca oamenii cu care lucrezi sa actioneze cu intelegere, atunci trebuie sa ai incredere in ei ca vor lua cea mai buna hotarare, chiar si atunci cand aceasta inseamna ca nu vei obtine exact chiar ceea ce ai spus ca vrei.
Esecul este al tau, pentru ca nu i-ai ajutat pe oameni sa inteleaga rationamentul.
Cand iti asumi responsabilitatea pentru esec, cand educi in loc sa comanzi, poti sa castigi beneficiile de a lucra cu oameni care inteleg, nu doar se conformeaza.
(Articolul a fost publicat pe 12 mai 2014.)
Sursa: sethgodin.com si sethgodin.typepad.com.
Citește mai mult despre seth godin
Comentarii articol (1)