Afaceri specializate HoReCa
În primul rând, ar trebui remarcat faptul că anul 2017 a adus un număr foarte mare de investiții realizate în industria HoReCa, mai exact în dezvoltarea unor lanțuri de cafenele foarte specializate în imediata vecinătate a clădirilor de birouri.
Investiția într-o astfel de afacere poate reprezenta câteva zeci de mii de euro, bani care sunt consumați pentru achiziționarea unei rulote alimentare și pentru procurarea acelor dotări și echipamente strict necesare.
Banii plătiți pentru rulotă pot fi economisiți și direcționați către alte laturi ale afacerii, în cazul în care poate fi închiriată o mică încăpere sau magazin amplasat într-o zonă cu trafic pietonal intens.
Aceste afaceri, chiar dacă nu implică un transfer de cunoștințe foarte consistent, se bazează pe multiplicarea unor proiecte care și-au dovedit viabilitatea pe piață, astfel că o altă soluție pentru intrarea pe piață ar fi achiziția unei francize.
Avantajele unei francize sunt multiple, însă pot fi rezumate la faptul că afacerea și-a construit notorietatea și s-a dovedit profitabilă, existând un plan de afaceri gata făcut, ceea ce reprezintă tot atâtea criterii care garantează succesul.
Afacerile inițiate în anul 2018 în industria HoReCa se vor caracteriza printr-o ultra-specializare a activității: cafenele, gogoșerii, patiserii, mici unități care prepară și vând sandvișuri.
Crearea de programe și aplicații software
Spre deosebire de exemplul anterior, investiția într-o firmă care produce sisteme software nu va fi la fel de costisitoare, însă este o afacere care necesită un nivel foarte ridicat de cunoștințe tehnice din partea antreprenorului sau al angajaților săi.
Prin urmare, deși nu foarte costisitoare, o afacere în acest domeniu de activitate nu este nici foarte ușor de demarat.
Totuși, cei care creează aplicații mobile sau programe software dedicate rezolvării unei nevoie sau probleme vor avea perspective foarte favorabile în anul 2018.
Industria IT a înregistrat creșteri foarte puternice în ultimii ani, iar perioada următoare va continua să fie excelentă pentru aceste afaceri: perspectiva realistă a următorilor zece ani este că sectorul IT va contribui cu cel puțin 10% din Produsul Intern Brut al României, spre deosebire de 6% cât este contribuția sa actuală.
Afacerile online
Chiar dacă afacerile online sunt recomandate și în perioadele de recesiune economică, având în vedere costurile mai mici în ceea ce privește investiția inițială, dar și cheltuielile de operare, acest domeniu de activitate este cu atât mai atractiv în perioadele de creștere ale unei economii ce se bazează, mai ales, pe consum.
Demararea unei afaceri în mediul online este cu atât mai simplă în acest moment decât în urmă cu câțiva ani, cu cât utilizarea internetului și al noilor tehnologii este mai în creștere, ceea ce înseamnă, în cele din urmă, o piață de desfacere mai mare.
Succesul afacerilor pe internet nu este o surpriză, având în vedere cifrele de afaceri pe care le derulează Alibaba sau Amazon, care permit și micilor agenți economici să beneficieze de forța lor de vânzare. Același lucru l-a implementat recent și Facebook, ceea ce reprezintă un alt element de sprijin în favoarea afacerilor online.
Și pe plan local marii jucători din internet câștigă sume importante de bani din intermedierea dintre cererea și oferta de bunuri: Emag are cea mai mare rețea online de vânzări, însă nici Olx nu trebuie neglijat.
În cazul în care intenționezi să începi o afacere online, poți beneficia de expunerea uriașă și forța de vânzare ridicată pe care ți le garantează apartenența într-un astfel de circuit.
Atelierele custom-made
Pe măsură ce oamenii câștigă mai bine, gusturile și preferințele lor se modifică, preferând lucrurile de calitate, în serie mică și, dacă este posibil, unicate.
Tocmai de aceea, investițiile în ateliere de confecții sau încălțăminte sunt de preferat atunci când economia se află pe o pantă ascendentă.
Produsele textile sau pantofii realizate în serii mici sunt foarte apreciate de oamenii care câștigă bine și pentru care imaginea este esențială. Totodată, ei au tendința de a rămâne fideli acelor mărci care le-au câștigat încrederea și atunci când la nivel macroeconomic lucrurile nu rămân pe o pantă ascendentă. De aceea, unele ateliere continuă să aibă vânzări importante chiar și în perioadele de criză.
Acest lucru este posibil tocmai pentru că pe lângă produse de calitate, aceste ateliere oferă servicii particularizate ireproșabile.
Afacerile începute în aceste domenii de activitate pot fi susținute și prin intermediul fondurilor naționale nerambursabile. Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat va lansa, conform proiectului de buget pentru anul 2018, un număr de nouă programe de finanțare diferite, adecvate afacerilor mici, aflate la debut.
Notă: Acest articol face parte dintr-o campanie informativă derulată de avocatnet.ro pentru sprijinirea antreprenorilor care intenționează să lanseze sau să conducă o afacere. Toate materialele din serie pot fi citite aici.
Comentarii articol (0)