Potrivit prevederilor cuprinse în proiectul de lege, persoanele care dețin mașini înmatriculate în România ar fi putut face ITP-ul și în străinătate. Mai exact, ITP-ul mașinilor înmatriculate în țara noastră ar fi putut fi făcut, conform proiectului, doar în Republica Moldova, Elveția, Norvegia, Islanda, Liechtenstein și statele membre ale Uniunii Europene.
După cum era stipulat în propunerea legislativă, pe teritoriul acestor țări, activitatea de inspecție tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România ar fi fost posibilă "numai prin persoane autorizate în România”.
Așadar, inspectorii care ar fi lucrat în stațiile ITP din străinătate ar fi trebuit să se autorizeze, mai întâi, la Registrul Auto Român. Totodată, stațiile ITP ar fi putut să funcționeze în condițiile stabilite de legislația din țara noastră privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor, dar și în acord cu legislația statului pentru care ar fi fost autorizate de către RAR.
Inițiatorii propunerii legislative susțineau că aceasta a fost “inspirată de solicitări ale unor cetățeni cu rezidență de medie și lungă durată în afara României și care dețin și utilizează vehicule înmatriculate în România“. De asemenea, ei considerau că măsura nu ar fi trebuit să fie greu de implementat, deoarece, în prezent, activitatea de inspecție este deja monitorizată prin mijloace informatice, inclusiv video, ceea ce ar fi permis efectuarea ITP-ului și în afara țării noastre.
Atenție! Modificările nu se pot aplica. Din moment ce proiectul a fost respins de Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională, acesta și-a încetat parcursul legislativ.
Comentarii articol (11)