O lege apărută în 2023 stabilește că Registrul Auto Român (RAR) trebuie să înființeze și să gestioneze un registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate în România. Apoi, în cazul înstrăinării unei mașini mici, vânzătorul va trebui să transmită cumpărătorului un certificat obținut de la RAR, în care vor fi trecute o serie de informații despre mașină, preluate din registrul amintit, inclusiv numărul de kilometri sau implicarea ei în accidente grave. Potrivit RAR, implementarea proiectului RAR Auto Pass va avea loc la 1 decembrie 2024. Citește articolul
Registrul Auto Român (RAR) a emis recent clarificări pentru șoferii care doresc să își recupereze certificatul de înmatriculare reținut din cauza lipsei ITP-ului sau a unor defecțiuni tehnice. Mulți conducători auto se prezintă la RAR în ideea că instituția este cea care le restituie talonul reținut, însă RAR subliniază că acest lucru intră în responsabilitatea poliției rutiere. Iată ce pași trebuie urmați și ce documente sunt necesare pentru a redobândi certificatul de înmatriculare. Citește articolul
Registrul Auto Român (RAR) le solicită șoferilor să se prezinte cu autovehiculele curate la inspecțiile din cadrul reprezentanțelor sale. Într-o postare recentă pe pagina oficială de Facebook, instituția a ilustrat recomandarea cu o fotografie a unei mașini murdare, deteriorate și pline de obiecte voluminoase, oferită ca exemplu a ceea ce ar trebui evitat. RAR avertizează că astfel de situații pot duce la întârzieri și chiar la reprogramarea vizitelor, fiind necesare pentru a asigura eficiența și promptitudinea inspecțiilor oferite șoferilor. Citește articolul
Registrul Auto Român (RAR) a anunțat recent că cei interesați să afle diverse informații, precum serviciile oferite de autoritate, momentul expirării inspecției tehnice periodice (ITP) a unui vehicul ori ce trebuie să facă dacă au pierdut cartea de identitate a acestuia, pot folosi asistentul virtual (chatbot) RAReș, disponibil permanent pe site-ul acestuia. Citește articolul
Legislația privind inspecția tehnică periodică (ITP) este actualizată printr-o ordonanță oficializată recent de Guvern. Mai precis, și autoturismele închiriate fără șofer trebuie să facă ITP-ul din șase în șase luni, începând din 17 februarie 2024. Obligația se aplica anterior numai pentru mașinile închiriate cu șofer. Citește articolul
Vehiculele de pe domeniul public ce au inspecția tehnică periodică (ITP) expirată de cel puțin șase luni și nu au o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă vor fi considerate abandonate și vor putea fi ridicate rapid de autorități, după cum apare într-un proiect de lege pus miercuri în dezbatere la Senat. Citește articolul
Chiar dacă sunt idei vehiculate de multă vreme în spațiul public, obținerea permisului nu depinde de nivelul studiilor, iar semnarea procesului-verbal primit de la polițist nu înseamnă acceptarea vinovăției și imposibilitatea de a fi contestat de șofer. Acestea sunt doar două dintre miturile ce circulă în spațiul public în legătură cu Codul rutier și pe care le vom demonta în acest material. Citește articolul
Potrivit Codului rutier, pentru a putea circula pe drumurile publice, mașinile înmatriculate în țara noastră trebuie să respecte anumite condiții tehnice. Îndeplinirea acestora e verificată de autorități, la diverse intervale de timp, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Inspecția se face, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului. De asemenea, potrivit Registrului Auto Român (RAR), ITP-ul se poate face, cel puțin teoretic, și în străinătate, dar acesta nu va fi recunoscut automat în România și va trebui făcut din nou la întoarcerea în țară. Citește articolul
La fel cum posesorul unei mașini înmatriculate în străinătate poate să-i facă acesteia, în anumite situații, inspecția tehnică periodică (ITP) în țara noastră, așa și pentru mașinile înmatriculate la noi se poate face ITP-ul în unele state membre ale Uniunii Europene (UE), respectând, bineînțeles, regulile și legislația din respectivele țări. Totuși, pentru că nu avem, la nivel european, o legislație comună privind astfel de operațiuni, cei ce fac în străinătate ITP-ul mașinilor înmatriculate aici vor trebui, dacă se întorc în țară, să facă inspecția și în România, chiar dacă ITP-ul făcut în afara granițelor mai este încă valabil. Citește articolul
Deputații au respins definitiv marți un proiect de lege prin care se dorea ca proprietarii de mașini înmatriculate în țara noastră să poată să le facă inspecția tehnică periodică (ITP) și în străinătate. Citește articolul