Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriÎn viața profesională, vor apărea diverse situații în care va trebui să redactăm documente ample pentru a expune idei complexe sau pentru a comunica proceduri detaliate. E important să organizăm cât mai bine astfel de texte ample pentru a putea fi parcurse și înțelese cu ușurință.
Articolul continuă mai jos
De asemenea, pentru că sunt documente oficiale, trebuie să fie și bine aranjate vizual. În acest articol, o să fac o introducere a celor mai folosite funcționalități are editorului de text Microsoft Word (de cele mai multe ori, se aplică și pentru alte editoare de text), astfel încât să putem întocmi un document amplu. Mai exact, o să ne referim la formatarea fontului (aspectul vizual al literelor și cifrelor).
Primele două câmpuri sunt cele care selectează fontul folosit (cel care conține un nume) și dimensiunea acestuia (cel care conține un număr).
Fonturile sunt oferite direct de sistemul de operare (Microsoft Windows sau altele). Pentru a adăuga noi fonturi, acestea se instalează în sistemul de operare, nu în editorul de text. Multe companii au un font dedicat. Dimensiunea fontului este relativă pentru fiecare font în parte. Litera A scrisă în fontul Calibri și litera A scrisă în fontul Times New Roman diferă și ca aspect, și ca dimensiune, ceea ce poate influența aranjarea paginilor.
Următoarele 2 butoane măresc sau micșorează dimensiunea fontului. Scurtăturile lor (CTRL+SHIFT + și CTRL+SHIFT -) sunt utile atunci când vrei să lucrezi fără să pui mâna pe mouse.
Penultimul buton se referă la modul în care vor apărea literele mari și literele mici. Meniul este destul de intuitiv. Ultimul buton din primul rând șterge toate formatările activate.
Al doilea rând începe cu 3 butoane des folosite.
Acestea îngroașă textul (bold – CTRL+B), îl înclină (italic – CTRL+I) sau îl subliniază (underline – CTRL+U). Ultimul are, în dreapta, o săgeata în jos care deschide opțiuni extinse pentru cum se va face sublinierea (forma liniei și culoarea). Aceste opțiuni sunt cel mai des folosite pentru a marca lucrurile importante.
Următoarele 3 butoane, în ordine, taie textul (se folosește pentru a indica greșelile), adaugă indice (sub linie) sau putere (deasupra liniei). Ultimele două se folosesc mai ales în lucrările științifice. Există un editor dedicat pentru formule științifice (în meniul Insert/Equation).
Și ultimele 2 butoane sunt folosite des: schimbă culoarea fundalului sau a textului. Sunt foarte utile în lucrările ample ca etichete. Codarea cu ajutorul culorilor este o bună opțiune pentru documentele folosite des. Codarea trebuie să fie unitară în cadrul documentului, ideal, iar unitatea e menținută în cadrul tuturor documentelor similare folosite de aceeași companie.
În loc de încheiere, te las cu un exercițiu: modifică textul din fișierul atașat lecției pentru a arăta ca în imaginea de mai jos:
Articolul pe care tocmai l-ai citit este una dintre lecțiile cursului nostru Curs MS Word. Economisește timp / resurse folosind productiv MS Word. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
Citește mai mult despre cursuri inteligoLa inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)