Propunerea legislativă care a fost respinsă definitiv luni în Senat urmărea, printre altele, să introducă consilierea psihologică gratuită, fie în cabinetele medicale și psihologice școlare, fie în spitalele de stat, pentru elevii din școlile publice sau private autorizate ori acreditate.
Înainte de votul final dat acum de senatori, deputații scăpaseră de definiția dată fenomenului de bullying din textul care fusese adoptat inițial și din cauza căreia documentul a fost trimis înapoi în Parlament de președintele statului. Problema era că bullying-ul deja e definit în Legea educației, iar parlamentarii veneau, prin această propunere, la foarte scurt timp, cu o nouă definiție care nu își mai avea rostul.
După cum era prevăzut în propunerea legislativă, de consiliere psihologică gratuită ar fi beneficiat antepreșcolarii (copii cu vârsta de până la trei ani - creșă), preșcolarii (copii cu vârsta cuprinsă între trei și șase ani - grădiniță) și elevii, pe baza unei recomandări de la specialist, psiholog școlar sau medic de medicină școlară.
Astfel, elevii care traversează perioade cu probleme emoționale sau cei care au fost victime ale comportamentelor abuzive repetate (bullying) s-ar fi putut adresa specialiștilor pentru a obține o trimitere la un cabinet psihologic. Legislația actuală stabilește că doar studenții au dreptul la consiliere psihologică gratuită.
Potrivit Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul Universităţii Politehnica Timişoara, “consilierea psihologică este o intervenție psihologică în scopul optimizării, autocunoașterii și dezvoltării personale sau în scopul prevenției și remiterii problemelor emoționale, cognitive și de comportament”.
Atenție! Proiectul NU se mai poate aplica. Acesta a fost respins definitiv de parlamentari și și-a încetat traseul legislativ.
Comentarii articol (1)