Toti din acest domeniu o stim: de putine ori am reusit sa evitam raspunsul la intrebarea referitoare la costurile contabilitatii lunare, la prima intalnire cu un potential client. Fie ca discutia incepe cu apelarea directa "Mie sa-mi spuneti cat ma costa!", fie ca la finalul intalnirii se solicita un "onorariu estimativ", dilema e intotdeauna aceeasi.
Articolul continuă mai jos
Toti din acest domeniu o stim: de putine ori am reusit sa evitam raspunsul la intrebarea referitoare la costurile contabilitatii lunare, la prima intalnire cu un potential client. Fie ca discutia incepe cu apelarea directa "Mie sa-mi spuneti cat ma costa!", fie ca la finalul intalnirii se solicita un "onorariu estimativ", dilema e intotdeauna aceeasi.
Nu este usor sa soliciti un onorariu, inainte de evalua macar complexitatea si volumul activitatii potentialului client. Pentru a castiga clienti, unii contabili practica strategia unor onorarii initiale foarte mici, care se dubleaza sau se tripleaza dupa prima luna, desi activitatea clientului nu a crescut deloc. Altii solicita de la bun inceput un onorariu care sa acopere cu varf si indesat orele de lucru, cu riscul de a-si pierde clientul potential.
Stiu ca atunci cand iti faci cunoscut onorariul, intreprinzatorul roman aflat la inceput se intreba in sine sa "De unde sa mai scot bani si pentru contabilitate, la care nici nu ma gandisem pana acum?". In acelasi timp, managerul unei multinationale se gandeste imediat daca poate sa inghesuie costurile alocate serviciilor contabile in bugetul deja aprobat de la "centru".
De aceea, prefer ca la prima intalnire sa raspund cu o intrebare: "Nu vreti sa stiti, pentru inceput, cat v-ar costa daca nu veti avea o contabilitate ?" Sa nu aveti o contabilitate tinuta ca la carte si la zi poate implica:
- Imposibilitatea de afurniza in timp util situatii financiare clare si documente contabile corecte tertelor parti interesate: autoritatile statului, banci si alte organisme financiare, societati de leasing, parteneri de afaceri, investitori, etc; - Riscul de a fi sanctionat de catre organismele de control cu amenzi care incep de la 5 milioane lei si pot ajunge pana la 300 de milioane lei sau procent din sumele nedeclarate; - Alterarea reputatiei companiei, datorita publicitatii negative generate de sanctiunile fiscale; - Creearea unei imagini neprofesionale in fata clientilor si furnizorilor; -Imposibilitatea de a analiza eficienta afacerii, in lipsa unor situatii contabile reale; - Pierdere de timp si bani, pentru repetarea procesului de selectie a contabilului.
Dupa aceasta expunere primesc de obicei votul de incredere al potentialului client si mai ales dreptul de a face o evaluare a activitatii sale, care sa-mi permita sa raspund cat mai exact la intrebarea usor reformulata: "Care este onorariul pentru serviciul de contabilitate?".
Comentarii articol (1)