De altfel, potrivit ASF, nu este singurul caz în care, în urma concilierii SAL-Fin, consumatorii au primit sume importante. De pildă, într-un caz, consumatorul a primit 92.460 de lei pentru achitarea reparațiilor unui autoturism avariat și pentru lipsa de folosință a acestuia, iar în altul, au fost achitați 85.618 de lei de un asigurător în baza unei polițe CASCO.
De principiu, SAL-Fin oferă servicii alternative de soluționare a litigiilor pe care le au consumatorii cu asigurătorii sau cu alți furnizori de servicii financiare nebancare. Consumatorii pot alege dintre două tipuri de proceduri de soluționare alternativă a litigiilor: propunerea sau impunerea unei soluții. Mai exact, pot alege între:
- procedura de soluționare prin care un conciliator propune o soluție părților aflate în litigiu - acestea sunt libere să o accepte sau nu;
- procedura de soluționare prin care unul sau mai mulți conciliatori impun o soluție - de data aceasta, acceptarea rezultatului nu mai este opțională pentru părțile aflate în litigiu.
Față de cei ce merg în instanță pentru a-și rezolva litigiile cu asigurătorii, consumatorii ce apelează la varianta concilierii au mai multe avantaje:
- o durată mai mică pentru soluționarea litigiului, spre deosebire de mersul în instanță, unde un proces se poate întinde și pe mai mulți ani;
- gradul mare de eficiență a procedurii - în 2021, potrivit ASF, din 2.022 de cereri de conciliere, SAL-Fin a rezolvat peste 1.258;.
- procedura este, de principiu, gratuită.
După cum subliniază ASF, SAL-Fin este singura entitate de soluționare alternativă a litigiilor care organizează și administrează proceduri de soluționare alternativă a litigiilor, pe domeniile în care autoritatea are competență.
Comentarii articol (0)