avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 874 soluții astăzi
Acasă Subiect: solutionarea alternativa a litigiilor
Subiect: solutionarea alternativa a litigiilor
ACCES GRATUIT

UPDATE CSALB: Numărul proceselor dintre consumatori și bănci scade, iar cel al împăcărilor crește. Cum funcționează concilierea cu băncile

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Octombrie 2023 | 1 | 4049 | Timp de citire: 3 min.

Numărul proceselor dintre consumatori și bănci este la cel mai scăzut nivel din 2015, respectiv din anul înființării Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de miercuri al acestuia. Totodată, în ultimii doi ani, durata medie de soluționare a unei înțelegeri amiabile între consumatori și bănci a fost de aproximativ 30 de zile în cadrul CSALB. În plus, potrivit centrului, situațiile în care se șterg sume mari din datoria consumatorilor sunt tot mai dese. De pildă, după cum anunța CSALB în primăvară, peste 445.000 de lei au fost șterși din soldul creditului unui consumator de către o bancă, care a acceptat soluția propusă de centru în cadrul unei proceduri de conciliere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua plachetă ce trebuie folosită de comercianții cu sedii fizice pentru informarea cu privire la mecanismul SAL

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Februarie 2023 | 0 | 2403 | Timp de citire: 1 min.

Comercianții cu sedii fizice trebuie să utilizeze un nou tip de plachetă de informare asupra mecanismului de soluționare alternativă a litigiilor, începând din 18 martie, potrivit unui ordin recent publicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Băncile, IFN-urile și casele de amanet, obligate de mâine să afișeze informații privind insolvența persoanelor fizice

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Septembrie 2022 | 2 | 24422 | Timp de citire: 3 min.

Cei de la ANPC obligă băncile, instituțiile financiar-nebancare (IFN) și casele de amanet să afișeze informații cu privire la procedurile de insolvență personală, urmând ca din noiembrie să înceapă să se facă și verificări de către inspectorii ANPC pentru a vedea dacă plăcuțele de informare sunt afișate așa cum prevede un recent ordin ANPC publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă ai un site pe care vinzi sau intermediezi o vânzare, ai o nouă obligație de îndeplinit începând de joia aceasta

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 August 2022 | 1 | 7153 | Timp de citire: 2 min.

De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu asigurătorii RCA se pot rezolva și în afara instanței: Cea mai mare sumă obținută astfel în acest an este de peste 220.000 de lei

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Iulie 2022 | 0 | 1978 | Timp de citire: 2 min.

În cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA, consumatorii nu trebuie să se adreseze neapărat instanței de judecată, ci au și o altă variantă, respectiv să ia legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Mai exact, alternativa la judecată este concilierea, care poate dura până la o lună - două, nu ani, ca în cazul unui proces. După cum a anunțat recent Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cea mai mare sumă obținută anul acesta de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de peste 220.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Beneficii mai mari obținute de împrumutați, în 2021, din procedurile de conciliere cu băncile. Cum funcționează mecanismul

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2022 | 0 | 1873 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu băncile, IFN-urile sau asigurătorii pot fi soluționate și prin metode alternative, nu doar în instanță: Ce opțiuni există

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Decembrie 2020 | 0 | 2016 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator care intră în litigii cu diverși comercianți (cum sunt băncile, instituțiile financiare nebancare sau asigurătorii, de exemplu) are o serie de modalități alternative de soluționare a disputelor, pe lângă mersul în instanță. Avantajele recurgerii la asemenea proceduri sunt multiple: ele sunt gratuite pentru consumator, sunt rapide și, în orice caz, nu blochează accesul ulterior în instanță, dacă rezultatul nu e satisfăcător. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu asigurătorii RCA pot fi rezolvate și în afara instanței. Uneori, păgubiții pot obține despăgubiri mai mari

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Decembrie 2020 | 0 | 2616 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii care intră în litigii cu asigurătorii (inclusiv cei care oferă asigurări de răspundere civilă auto - RCA) nu trebuie să meargă, neapărat, în instanță, pentru a remedia problema. O opțiune alternativă este oferită de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Practic, discutăm de un proces de conciliere, care durează undeva între o lună și două luni, potrivit celor mai recente date puse la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul

ACCES GRATUIT

O familie a scăpat de datorii de peste 43.000 de franci elvețieni, cu ajutorul CSALB

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iunie 2020 | 0 | 3376 | Timp de citire: 2 min.

Unei familii din București i-au fost reduse semnificativ datoriile pe care le avea la două bănci diferite, cu ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, firmele pot avea și ele acces la mecanismul de conciliere. La ce îl pot folosi

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 0 | 1616 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, firmele pot avea acces, contra cost, la mecanismul de conciliere prin Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru mai multe spețe ce țin de relația cu băncile și emitenții de monedă electronică. Până acum, serviciile oferite de CSALB puteau fi accesate numai de persoanele fizice, care pot încerca să rezolve probleme cu băncile și instituțiile financiare nebancare printr-un mecanism care nu presupune costurile unei instanțe de judecată. Citește articolul