Formularul de constatare amiabilă poate fi folosit în cazul în care are loc un accident rutier, dar numai în anumite condiții stipulate într-o serie de acte normative. Citește articolul
Printr-o hotărâre apărută în primăvara lui 2023, Executivul a stabilit plafonarea prețului polițelor de asigurare obligatorie auto. Apoi, prin modificări succesive ale actelor ce conțin măsura, Guvernul a decis prelungirea perioadei în care se aplică prețurile plafonate la RCA până pe 30 septembrie 2024. Acum, printr-o hotărâre oficializată joi, Executivul a stabilit prelungirea plafonării prețului polițelor RCA până la data de 31 decembrie 2024. Citește articolul
Mai multe schimbări la legislația privind Fondul de garantare a asiguraților sunt propuse printr-un proiect de lege adoptat acum ceva vreme la Senat și care recent a primit un raport favorabil la Camera Deputaților. De fapt, se extinde protecția celor ce au suferit pagube în urma unui accident rutier, respectiv se reglementează dreptul acestora de a solicita fondului amintit plata despăgubirilor în baza contractelor de asigurare auto obligatorie (RCA), în cazul falimentului ori lichidării bazate sau nu pe insolvență a asigurătorului celui vinovat. Citește articolul
Asigurătorii ce emit polițe de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) vor trebui să facă public modul în care utilizează certificatele privind istoricul daunelor la calcularea primelor de asigurare, iar certificatele emise în alte state ale Uniunii Europene (UE) vor trebui tratate identic celor emise în România, respectiv vor trebui să țină cont, la stabilirea nivelului de bonus-malus, și de certificatele emise în străinătate, nu doar de cele emise aici. Măsurile se regăsesc într-un proiect de lege aflat în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor. Citește articolul
O nouă companie va funcționa pe piața asigurărilor din Romania, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a acordat autorizație de funcționare ca societate de asigurări generale, inclusiv pentru polițe de răspundere civilă auto (RCA), firmei Eazy Asigurări. Decizia Autorității a fost publicată astăzi in Monitorul Oficial. Citește articolul
Polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) nu sunt doar pentru a acoperi daunele provocate altui șofer într-un accident de mașină, ci și persoanelor care se află în mașina proprie în acel moment. Astfel, alegerea asiguratorului sau a unor servicii suplimentare (de pildă, decontarea directă) la încheierea unei polițe RCA devin foarte importante, mai ales în contextul retragerii autorizației de funcționare a Euroins, liderul de pe această piață. Citește articolul
După cum s-a stabilit acum câteva zile, prețurile polițelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) vor fi plafonate între 11 aprilie și 11 octombrie 2023. Astfel, tarifele de primă plafonate se vor putea aplica doar contractelor încheiate în această perioadă. Citește articolul
Formularul de constatare amiabilă de accident necesar în cazul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi completat, începând cu 15 octombrie, și electronic, nu doar pe hârtie ca în prezent, potrivit unei norme oficializate în vară de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a invalidat interpretarea dată de autoritățile fiscale române într-o serie de decizii de impunere emise în privința contribuabililor de pe piața asigurărilor, stabilind că art. 56 alin. 1 lit. c din Directiva 112/2006 trebuie interpretat în sensul că serviciile de soluționare a daunelor prestate de societăți corespondente în numele și pe seama unei societăți de asigurări nu fac parte din serviciile prestate de consultanți, ingineri, birouri de consultanță, avocați, contabili și alte servicii similare și nici din prelucrările de date sau din furnizarea de informații, iar TVA nu este datorată în România. Citește articolul
În cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA, consumatorii nu trebuie să se adreseze neapărat instanței de judecată, ci au și o altă variantă, respectiv să ia legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Mai exact, alternativa la judecată este concilierea, care poate dura până la o lună - două, nu ani, ca în cazul unui proces. După cum a anunțat recent Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cea mai mare sumă obținută anul acesta de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de peste 220.000 de lei. Citește articolul