Standardele minime pentru evaluarea din timpul anului și pentru cea de la final de semestru ori de an universitar a studenților au fost oficializate recent. Metoddologia care le cuprinde urmărește garantarea unui proces de evaluare echitabil, definind clar atât evaluarea continuă (teste, proiecte), cât și cea sumativă (examene). Documentul detaliază obligațiile instituțiilor de învățământ, inclusiv utilizarea tehnologiei și asigurarea integrității academice. Ordinul care instituie aceste măsuri impune, de asemenea, accesul echitabil la resurse pentru toți studenții, inclusiv pentru cei cu dizabilități. Citește articolul
În România, inegalitățile educaționale și sociale continuă să se adâncească, alimentate de o serie de factori care depășesc granițele genului. În timp ce femeile din țările dezvoltate domină tot mai mult în mediul universitar, România rămâne în urmă, cu o rată de absolvire scăzută, de doar 22,8%, departe de media europeană de 43,9%. Impactul pandemiei, dificultățile socio-economice și lipsa unei strategii eficiente au menținut decalajele, afectând în special tinerii din medii dezavantajate. Pe fondul unei lipse de intervenții coordonate, educația riscă să devină un privilegiu rezervat celor bogați, adâncind și mai mult diferențele de clasă și oportunitate. Citește articolul