Conform proiectului de ordin pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind actele de studii şi documentele universitare emise de instituţiile de învăţământ superior, se propune ca actele de studii universitare și postuniversitare să poată fi emise în format digital, atât în limba română, cât și în engleză. Astfel, diplomele, certificatele, atestatele și alte documente universitare vor putea fi gestionate și eliberate în format digital. În plus, documentele universitare, cum ar fi registrul matricol, planul de învățământ, fișa disciplinei etc., vor putea fi gestionate și în format digital.
Totodată, în actul normativ se stabilește posibilitatea ca anumite acte de studii să fie întocmite și intr-o altă limbă de circulație internațională.
Unele documente universitare și înscrisuri vor fi întocmite exclusiv în limba română, printre ele se numără: registrul matricol, cataloagele pentru examene și restanțe, fișa specializării, fișa disciplinei, planul de învățământ, programele analitice ale disciplinelor, registrul unic de evidență a formularelor actelor de studii, carnetul de student și legitimația de student pentru reduceri la transport.
Documentele care certifică situația școlară, cum ar fi adeverințele privind școlarizarea/absolvirea fără examen de finalizare a studiilor, adeverințele de autenticitate, adeverințele de finalizare a studiilor și adeverințele care atestă calitatea de student, vor fi emise atât în limba română, cât și într-o limbă de circulație internațională.
De asemenea, instituțiile de învățământ superior vor putea emite, la cerere, traduceri oficiale ale documentelor și înscrisurilor proprii, contra cost sau gratuit.
Proiectul reglementează și procesul de transfer al formularelor actelor de studii, gestionarea acestora în cazuri precum schimbarea numelui/prenumelui și condițiile de eliberare a actelor de studii după finalizarea examenului de absolvire. De asemenea, se stabilesc proceduri pentru cazurile de pierdere, deteriorare, distrugere sau completare incorectă a unui act de studii.
În plus, proiectul de ordin stabilește și detalii referitoare la datele care trebuie să apară pe adeverințele de studii, precum și perioada de valabilitate a acestora.
Comentarii articol (0)