Numărul proceselor dintre consumatori și bănci este la cel mai scăzut nivel din 2015, respectiv din anul înființării Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de miercuri al acestuia. Totodată, în ultimii doi ani, durata medie de soluționare a unei înțelegeri amiabile între consumatori și bănci a fost de aproximativ 30 de zile în cadrul CSALB. În plus, potrivit centrului, situațiile în care se șterg sume mari din datoria consumatorilor sunt tot mai dese. De pildă, după cum anunța CSALB în primăvară, peste 445.000 de lei au fost șterși din soldul creditului unui consumator de către o bancă, care a acceptat soluția propusă de centru în cadrul unei proceduri de conciliere. Citește articolul
Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul
Atunci când au un litigiu cu banca, românii pot apela la mecanismul concilierii, ca o formă alternativă de soluționare a diferendelor. Exemple de avantaje practice pentru consumatorii care folosesc acest mecanism apar tot mai des - chiar recent, au fost șterse datorii record, de către o bancă, de 300.000 de lei, respectiv 52.000 de franci elvețieni (CHF). Citește articolul
În 2019, a crescut practica de conciliere între bănci și consumatori, în vederea soluționării litigiilor dintre aceștia. Acestă modalitate de soluționare a diferendelor, oferită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), poate fi de un real ajutor celor care au probleme cu banca. Ea este mai rapidă, este mult mai flexibilă (în sensul că nu se va aplica exclusiv legea, ci se va putea lua în considerare și echitatea) și poate fi inițiată doar din inițiativa consumatorului. În plus, ea este gratuită. Citește articolul
Ca alternativă la instanțele de judecată, la formalismul și cheltuielile implicate de un proces civil, avem tot timpul deschisă calea către o rezolvarea problemelor cu banca printr-o conciliere. Ca metodă de soluționare alternativă a litigiilor, extrajudiciară, conciliatorul ne poate propune o soluție, pe care putem alege să o folosim sau să mergem până la urmă în fața unui judecător. Citește articolul
În cazul în care avem o problemă pe care dorim să o rezolvăm în instanţă sau dacă suntem chemaţi în judecată de o altă persoană, este bine să ştim ce înseamnă toate acestea şi ce trebuie să facem pe întreg parcursul procesului, care începe cu judecata în faţa primei instanţe (numită şi judecata în fond). Acesta este primul articol scris de avocatnet.ro dintr-o serie menită să informeze justițiabilii din România despre desfășurarea proceselor civile. Citește articolul
Sectiile Unite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) au admis, luni, recursul in interesul legii privind inexistenta unui punct de vedere unitar in aplicarea unor dispozitii din Codul de Procedura Civila care se refera la caracterul evaluabil sau neevaluabil in bani al unor litigiilor civile si comerciale. Citește articolul