Cum spuneam și mai sus, aceste ștergeri de datorie reprezintă un nou record, în condițiile în care, până la ele (din ce știm), recordul precedent era de aproape 45.000 de euro.
Concilierea reprezintă un mecanism prin care persoanele care au litigii cu banca pot să le soluționeze într-un mod alternativ decât prin recurgerea la o instanță de judecată, de exemplu. Esența acestui mecanism este că persoanele aflate în litigiu - banca și consumatorul - recurg la serviciile unei terțe persoane, care le va propune o soluție la diferendul lor, însă care nu este obligatorie, în final.
O altă caracteristică de bază a mecanismului concilierii e că nu este la fel de formal ca un litigiu în fața unei instanțe de judecată și le permite părților, astfel, să îl și rezolve mai rapid, din cauza acestei lipse de formalism.
Și încă o veste bună pentru consumatorii care se gândesc să apeleze la mecanismul concilierii (oferit de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar - CSALB), pentru soluționarea disputelor cu banca, este că acesta este gratuit.
După aceea, principalul avantaj al concilierii este flexibilitatea. Faptul că părțile sunt libere să aleagă dacă să accepte soluția sau nu menține o bună parte din puterea de decizie în sarcina părților.
Dar chiar și într-o astfel de situație în care părțile au libertatea să aleagă dacă să accepte soluția propusă sau nu, se pare că, de cele mai multe ori, ele o acceptă.
Dacă sunteți interesați să aflați mai multe detalii despre procedura propriu-zisă a concilierii, puteți găsi mai multe informații aici.
Comentarii articol (2)