După cum scrie în informarea publicată de CSALB, o familie cu trei copii care își achita cu greu ratele la două bănci diferite a reușit să obțină ștergerea completă a unei dintre ele și reducerea cu 30% a celeilalte rate. Astfel, după aproape jumătate de an de la momentul depunerii primei cereri, familia în cauză a scăpat de datorii în valoare de aproximativ 43.000 de franci elvețieni.
"Procedura de depunere a cererii este simplă, documentele se atașează foarte usor în aplicația de pe site. Am descris și condiția familiei, am pus și fotografii ale documentelor justificative pentru situația noastră dificilă. În trecut am încercat și cu procese colective, individuale, însă nu am obținut niciun rezultat", a declarat unul dintre membrii familiei.
Reprezentanții CSALB remarcă faptul că, în ciuda dificultăților generate de epidemia de coronavirus, băncile continuă să facă importante concesii consumatorilor care se adresează CSALB.
"Sunt aproape 250 de cazuri încheiate deja cu împăcarea dintre consumatori și bănci de la începutul anului, în condițiile în care am trecut și încă trecem printr-o perioadă dificilă, în care instituțiile financiar- bancare au fost asaltate cu sute de mii de cereri de suspendare a ratelor", a precizat Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.
Specialistul a mai adăugat că, în contrapartidă, instituțiile financiare nebancare (IFN) nu colaborează la fel de bine, astfel că din peste 240 de cereri adresate IFN-urilor de la începutul anului, doar 11 cereri au fost acceptate pentru negociere.
Concilierea reprezintă un mecanism prin care persoanele care au litigii cu banca pot să le soluționeze într-un mod alternativ, altul decât prin recurgerea la o instanță de judecată. În acest sens, CSALB oferă servicii gratuite de conciliere, prin care utilizatorii și băncile pot ajunge la soluționarea litigiilor prin negociere.
De anul acesta, CSALB oferă servicii de conciliere și firmelor, dar contra cost. Taxa pentru soluționarea litigiului este de 1.986 lei, sumă care se împarte în mod egal între persoana juridică (993 lei) și instituția financiar-bancară (993 lei).
CSALB a fost înființată în urmă cu patru ani și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau instituții financiare nebancare, pentru contractele aflate în derulare. Practica de până acum la CSALB arată ștergeri uriașe de datorii. Astfel, în ultimii patru ani, beneficiile obținute de consumatori în urma negocierilor depășesc trei milioane de euro.
Spre exemplu, la începutul acestui an CSALB a stabilit un nou record, șteargând datorii de peste 50.000 de franci elevețieni, depășindu-și astfel recordul precedent care era de aproape 45.000 de euro.
Cu toate acestea, există anumite tipuri de credite care nu sunt de competența CSALB, cum ar fi creditele Prima Casă, creditele acordate de băncile pentru locuințe, creditele cesionate sau ștergerea de la Biroul de Credit.
Comentarii articol (0)