Atunci când au un litigiu cu banca, românii pot apela la mecanismul concilierii, ca o formă alternativă de soluționare a diferendelor. Exemple de avantaje practice pentru consumatorii care folosesc acest mecanism apar tot mai des - chiar recent, au fost șterse datorii record, de către o bancă, de 300.000 de lei, respectiv 52.000 de franci elvețieni (CHF). Citește articolul
În 2019, a crescut practica de conciliere între bănci și consumatori, în vederea soluționării litigiilor dintre aceștia. Acestă modalitate de soluționare a diferendelor, oferită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), poate fi de un real ajutor celor care au probleme cu banca. Ea este mai rapidă, este mult mai flexibilă (în sensul că nu se va aplica exclusiv legea, ci se va putea lua în considerare și echitatea) și poate fi inițiată doar din inițiativa consumatorului. În plus, ea este gratuită. Citește articolul
Unui consumator din Maramureș i-a fost ștearsă o datorie de 44.621 de euro în urma unei negocieri cu banca, negociere facilitată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Această sumă reprezintă un record valoric al cazurilor finalizate de Centrul de Soluționare. Citește articolul
Ca alternativă la instanțele de judecată, la formalismul și cheltuielile implicate de un proces civil, avem tot timpul deschisă calea către o rezolvarea problemelor cu banca printr-o conciliere. Ca metodă de soluționare alternativă a litigiilor, extrajudiciară, conciliatorul ne poate propune o soluție, pe care putem alege să o folosim sau să mergem până la urmă în fața unui judecător. Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Litigiile dintre consumatori şi comercianţi vor putea fi soluţionate şi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), în cadrul căreia urmează să se înfiinţeze o structură responsabilă în acest sens. Măsura este cuprinsă într-un proiect de act normativ lansat recent de ANPC şi propus spre consultare. Citește articolul
Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), nu doar de instanta sau mediere, cum se intampla pana acum, potrivit unui act normativ care modifica legislatia privind protectia consumatorilor si care intra azi in vigoare. Citește articolul
Codul muncii ar putea fi modificat ca urmare a unei initiative cetatenesti, calitatea de asigurat nu se mai poate demonstra decat cu cardul de sanatate, diplomele obtinute dupa studii neacreditate pana in 2011 vor fi recunoscute de stat, iar cazierul fiscal a suferit noi modificari. Aflati din acest material mai multe detalii despre toate aceste subiecte, dar si despre alte teme tratate de redactia AvocatNet.ro pe parcursul acestei saptamani. Citește articolul