ACCES PREMIUM
De ce premium?
Guvernul complică procedura de actualizare a declarației 112. Formularul trebuie schimbat iar în următoarele două luni
Procedura de actualizare a declarației 112, ce este folosită în principal de angajatori pentru raportarea taxelor salariale, tocmai a fost complicată de Guvern prin schimbarea entităților publice responsabile cu emiterea ordinului cu formularul și instrucțiunile sale.
Articolul continuă mai jos
Măsura este prinsă în
OG 16/2022 (punctele 42 și 70 ale articolului I), care a adus recent un volum imens de modificări la Codul fiscal, și se numără printre cele care deja se aplică din
18 iulie 2022.
Până acum,
declarația 112 era actualizată prin ordin comun al ministerelor de finanțe, muncă și sănătate. Însă acest lucru a fost schimbat de noua ordonanță dată de Executiv.
De-acum, ordinul comun cu declarația 112 și instrucțiunile sale de completare trebuie
emis de mai multe entități publice - Agenția Națională de Administrare Fiscală, Casa Națională de Pensii Publice, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Pe deasupra, înainte de emiterea ordinului comun, aceste patru entități trebuie să se
consulte cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și să obțină
avizul ministerelor de finanțe, muncă și sănătate.
„Modelul, conținutul, modalitatea de depunere și de gestionare a declarației [112] sunt reglementate prin ordin comun al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, președintelui Casei Naționale de Asigurări Sociale de Sănătate și al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu consultarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și cu avizul Ministerului Finanțelor, al Ministerului Muncii și Solidarității Sociale și al Ministerului Sănătății”, scrie, mai precis, în OG 16/2022.
Astfel, deși
formularul 112 tocmai a fost actualizat de cele trei ministere, acum trebuie emis un nou ordin comun cu declarația și instrucțiunile sale. Potrivit articolului II din ordonanță, noile entități responsabile trebuie să emită ordinul comun până pe
13 septembrie 2022. Teoretic, până la apariția noii versiuni a declarației 112, angajatorii vor folosi versiunea actuală.
Notă: Informații pe larg despre majoritatea măsurilor cuprinse în OG 16/2022 pot fi găsite în secțiunea noastră specială de aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)