ACCES GRATUIT
UPDATE: E oficial: În anumite situații, la emiterea duplicatului cardului de sănătate, în cazul pierderii sau deteriorării lui, nu se va mai plăti taxa de livrare
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea stabili de-acum ca, după ce se emite un card de sănătate duplicat, acesta să fie direcționat către sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul ce a cerut înlocuirea celui pierdut, furat sau distrus, taxa pentru distribuția cardului fiind astfel eliminată, potrivit unui ordin oficializat aseară.
Articolul continuă mai jos
De fapt,
Ordinul CNAS 513/2022, publicat joi în Monitorul oficial 799, vizează modificarea
Ordinului CNAS nr. 98/2015, prin care, printre altele, este stabilită procedura de eliberare și modalitatea de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat către asigurați.
Astfel, de-acum, CNAS va putea încheia o convenţie cu Imprimeria Naţională pentru a produce cardurile duplicat, care va cuprinde valoarea cheltuielilor de producere, iar
distribuția acestora se va face la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Așadar, cu condiția ca CNAS să încheie convenția amintită, în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național emis inițial, beneficiarul
nu va mai achita contravaloarea distribuției cardului duplicat.
Potrivit legislației în vigoare, asigurații pot solicita eliberarea unui card duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, în situația modificării datelor personale de identificare, dar și în alte situații justificate.
Pentru a primi un duplicat al cardului de sănătate, asigurații trebuie să depună la casa de asigurări de care aparțin o cerere în acest sens, însoțită de o copie a actului de identitate și de dovada plății contravalorii cardului și a distribuirii acestuia, în valoare de
15,52 de lei.
Apoi, până când primesc noul card, asigurații au acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate, pe care o primesc în momentul în care depun cererea pentru emiterea cardului duplicat.
Începând cu 2018, valabilitatea cardului de sănătate este de
șapte ani de la emitere.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)