Pentru ca altfel, n-am mai fi deloc de parere ca o afacere are mai multe segmente, iar la fiecare dintre acestea, talentul se masoara individual.
Articolul continuă mai jos
Povestea lunga:
La inceput, orice profesionist este priceput in profesiunea sa. Ma rog, tehnic vorbind, profesiunea si meseria sunt doua lucruri diferite dar axioma ramane. Orice profesionist se pricepe la ceva.
Cand se apuca de afaceri, in multe cazuri se detaseaza de profesiunea care l-a facut cunoscut sa se apuca de marketing si management, de PR si contabilitate, de avocatura si de multe altele. Ca deh…, a devenit o regula sa le stii pe toate cand faci afaceri. Si, uite asa, in maxim un an, omul nostru uita ca de fapt nu mai face nimic din lucrurile care l-au scos in fata altora si devine un individ mediocru, care face mai multe lucruri in acelasi timp si care se detaseaza din ce ince mai mult de lumea pe care o cunostea.
In anii care urmeaza, profesionistul nostru se transforma in profesionistul altora. Talentul lui dispare sub teancul de carti / reviste / materiale pe care le citeste ca sa incerce sa tina pasul cu alti profesionisti, scapatati la randul lor din breasla pe care o cunosteau odata.
Si, peste ani, omul realizeaza ca ar fi avut mai mult de castigat daca si-ar fi continuat drumul pe care il stia bine odata. Si ca managementul si marketingul si toate celelalte lucruri sunt mai eficiente daca sunt facute de profesionisti care s-au specializat in ele.
Povestea scurta:
Daca stii sa construiesti ceva, nu inseamna ca stii sa il si vinzi. Insuccesul in afaceri este dat uneori de incapatanarea cu care un om talentat intr-un anumit domeniu crede ca le stie pe toate. In felul asta, nu e de mirare ca firma lui x a dat faliment, desi era cel mai bun constructor din lume.
Comentarii articol (3)