Statele de salarii emise de angajatori vor fi păstrate, în anumite condiții, timp de doar cinci ani, nu 50 de ani, cum se prevede în prezent, conform unui proiect de lege care a trecut azi de votul decisiv al Camerei Deputaților. În esență, aceasta va fi o excepție de la regula actuală și va viza numai situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Tratamentul fiscal al diurnelor acordate de angajatori salariaților se modifică începând cu veniturile aferente lunii mai 2022, așa cum s-a stabilit recent printr-o lege nouă. Asta înseamnă că efectele se văd prima oară abia la depunerea declarației 112 în luna iunie 2022, din moment ce prin acest formular se raportează taxele salariale. Diurnele sunt scutite de taxe salariale, dacă se acordă în anumite condiții. Citește articolul
Mecanismul fiscal al compensării ar putea fi extins din ianuarie 2023 pentru a permite „plata” taxelor salariale cu indemnizațiile de concediu medical pe care statul trebuie să le restituie angajatorilor, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Practic, în loc să aștepte luni de zile restituirea indemnizațiilor, angajatorii vor putea să le compenseze, prin intermediul declarației 112, cu taxele salariale pe care le au de plătit. Citește articolul
Declarația fiscală 112, care este folosită în principal la declararea taxelor salariale, a fost actualizată joi, prin ordin ministerial, pentru a include mai multe modificări apărute în cursul anului 2021 și la început de 2022. În acest context, Fiscul a publicat azi noua versiune electronică a formularului, astfel că firmele o pot folosi deja. Citește articolul
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Pentru a combate fenomenul muncii nedeclarate (“la negru”) și al celei subdeclarate (“la gri”), Inspecția Muncii urmează să realizeze o interconectare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât Fiscul să aibă acces la registrul salariaților pentru a compara raportările angajatorilor cu cele din declarația 112 (cea prin care se declară taxele salariale). Citește articolul
La finalul anului trecut, prin Legea 296/2020 au fost făcute modificări la taxele datorate (impozit pe venit și contribuții la pensii și sănătate) pentru anumite beneficii pe care angajatorii le pot acorda salariaților. Noile reguli sunt valabile începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că ele se aplică efectiv la raportarea pe care angajatorii o fac în februarie 2021, adică până azi. Citește articolul
Începând de luna asta, angajatorii trebuie să folosească o nouă versiune a formularului 112, necesar în principal la declararea taxelor salariale, conform unui ordin oficializat vineri seară. Formularul a fost adaptat la noutățile legislative recente, iar sâmbătă a apărut și versiunea electronică ce poate fi depusă deja de angajatori, termenul-limită fiind joi. Citește articolul
Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul
Printre altele, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea obligațiilor contribuabililor legate de plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit, a impozitului pe dividendele distribuite, dar neplătite în 2020, dar și a taxelor salariale aferente lunii decembrie 2020. Citește articolul