Operațiunile în care plata achiziției și plata primită în urma vânzării ulterioare se desfășoară prin numerar este a treia categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA și ale cărei implicații le prezentăm astăzi pe larg. Sistemul de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) presupune folosirea, de la 1 ianuarie 2018, a unui cont special numai pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. În perioada octombrie - decembrie 2017, sistemul va fi opțional. Citește articolul
Firmele înregistrate în scopuri de TVA sunt cele obligate să aibă, odată cu aplicarea sistemului plății defalcate a TVA, cel puțin un cont special pentru TVA, separat de contul curent. Totuși, și companiile neplătitoare de TVA vor fi afectate de aplicarea noului mecanism, în condițiile în care vor fi nevoite să facă două plăți: una în contul curent al furnizorului, iar una în contul de TVA al acestuia. Iar lucrurile s-ar putea complica atunci când beneficiarul este din afara țării, de exemplu. Citește articolul
Aplicarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (denumită și split TVA) reprezintă principala preocupare a mediului de afaceri în această perioadă. Atât antreprenorii, cât și consultanții fiscali, contabilii și alți specialiști reclamă că implementarea acestui mecanism de plată va avea efecte negative asupra întreprinderilor mici și mijlocii, generând o pierdere a lichidității și o creștere a birocrației. Totuși, există soluții pentru evitarea (cel puțin parțială a) aplicării split TVA, iar în articolul de astăzi vă prezentăm cinci dintre acestea. Citește articolul
Operațiunile în care plata achiziției se face prin virament bancar, iar plata primită în urma vânzării ulterioare se face prin numerar și/sau card bancar este o altă categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA (a doua pe care o prezentăm). Pentru a veni în ajutorul companiilor, astăzi explicăm în detaliu cum se vor desfășura aceste operațiuni în lumina sistemului split TVA și ce complicații ar putea apărea. Citește articolul
Introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va implica muncă suplimentară pentru implementarea tehnică, sunt de părere specialiștii. Astfel, lucrurile se vor complica semnificativ pentru firmele ce aplică mai multe cote de TVA sau pentru cele care lucrează mai ales cu numerar, de exemplu. Totodată, aplicarea split TVA va crește nevoia de investiții în afaceri. Citește articolul
Operațiunile în care plata achiziției unui bun și vânzarea ulterioară a acestuia se desfășoară prin virament bancar este una dintre cele trei categorii de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA. Din acest motiv, astăzi explicăm pe larg cum se vor desfășura achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar. Citește articolul
Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul
Dificultățile estimate de specialiști privind folosirea conturilor de TVA deschise automat de Trezorerie, în vederea aplicării sistemului split TVA, ar putea face firmele să apeleze mai degrabă la bănci pentru conturi de TVA. În acest context, o companie s-ar putea confrunta cel puțin cu o dublare a costurilor cu comisioanele bancare, din moment ce se va dubla numărul de plăți. Totodată, ar putea interveni comisioane de administrare, costuri cu noi salariați (pentru a gestiona volumul de muncă) sau chiar costuri curente suplimentare. Citește articolul
Introducerea sistemului de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) a creat confuzii în ceea ce privește termenul obișnuit la care firmele sunt obligate să achite această taxă către stat. Mai exact, anumiți contribuabili au considerat că apariția split TVA și păstrarea termenului obișnuit pentru plata TVA la stat sunt două lucruri care se bat cap în cap. Totuși, lucrurile nu stau deloc așa. Citește articolul
Nu există dubiu: aplicarea mecanismului plății defalcate a taxei pe valoare adăugată (pe scurt, split TVA) îi sperie cel mai tare pe contabili, pentru că ei vor fi cei care vor duce în spate toată birocrația și munca suplimentară pe care le va impune sistemul, de la anul. Doi experți contabili ne-au descris coșmarul split TVA așa cum și-l imaginează ei acum: haos, greșeli inevitabile care vor lua timp și bani pentru reparare, costuri nejustificate, supraaglomerarea contabilului ș.a.m.d. Citește articolul