Cu certitudine, implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, mai pe scurt split TVA, implică alocarea unor resurse suplimentare, financiare și de personal, pentru firmele plătitoare de TVA ce aplică sau vor aplica noul mecanism. Vorbim, în esență, despre investițiile necesare adaptării sistemelor informatice, creșterea costurilor cu comisioanele bancare sau resursele de timp ce vor trebui alocate pentru calcularea TVA și care se vor traduce, în final, prin pierderi financiare. Citește articolul
În contextul introducerii mecanismului split TVA, firmele care folosesc sisteme informatice vor trebui să și le adapteze la rigorile plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată. Însă acest lucru ar putea aduce, în funcție de complexitatea sistemului informatic folosit, costuri majore. Citește articolul
Implementarea sistemului de split TVA reprezintă principala provocare a mediului de afaceri în această perioadă. Conform unui sondaj derulat de către Price Waterhouse Coopers (PwC) România, aproape trei sferturi dintre companii au declarat că estimează că au nevoie de un termen de cel puțin șase luni pentru implementarea plății defalcate a TVA și doar 2% consideră că vor reuși să o facă până la 1 ianuarie 2018, termenul la care sistemul de split TVA va deveni obligatoriu. Citește articolul
Introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va implica muncă suplimentară pentru implementarea tehnică, sunt de părere specialiștii. Astfel, lucrurile se vor complica semnificativ pentru firmele ce aplică mai multe cote de TVA sau pentru cele care lucrează mai ales cu numerar, de exemplu. Totodată, aplicarea split TVA va crește nevoia de investiții în afaceri. Citește articolul
Dificultățile estimate de specialiști privind folosirea conturilor de TVA deschise automat de Trezorerie, în vederea aplicării sistemului split TVA, ar putea face firmele să apeleze mai degrabă la bănci pentru conturi de TVA. În acest context, o companie s-ar putea confrunta cel puțin cu o dublare a costurilor cu comisioanele bancare, din moment ce se va dubla numărul de plăți. Totodată, ar putea interveni comisioane de administrare, costuri cu noi salariați (pentru a gestiona volumul de muncă) sau chiar costuri curente suplimentare. Citește articolul