Începând cu octombrie 2025, studenții români care urmează cursurile unei universități din străinătate vor beneficia de tarife reduse la transportul feroviar sau naval atunci când sunt în țară, potrivit Legii învăţământului superior. Reducerea va fi însă mai mică decât cea aplicată studenților din țară, respectiv de 50% din prețul biletelor de tren. Citește articolul
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a retras de la consultare publică documentul prin care intenționa să modifice mai multe acte normative din domeniul feroviar. Instituția a pus această decizie pe seama propunerilor pe care le-ar fi primit din partea societății civile. Citește articolul
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), recent oficializat, obligă operatorii economici care activează în imobile în care nu pot fi instalate sau nu au fost încă prevăzute rampe de acces al persoanelor cu dizabilități să ofere informații clare cu privire la posibilitățile de deplasare ale acestora. Companiile vor trebui să amplaseze indicații vizuale, audio și tactile pentru ghidarea clienților. Transportatorilor de persoane le sunt impuse rigori suplimentare în ceea ce privește informarea persoanelor cu dizabilități. Citește articolul
Pentru că traversăm o perioadă cu temperaturi mari, iar în cazul unor trenuri fie nu funcționează sistemele de aer condiționat, fie acestea nu fac față căldurii, pasagerii sunt tentați să deschidă ușile trenului pentru a se răcori, dar CFR Călători atrage atenția acestora că riscă amenzi de până la 400 de lei dacă fac asta. Citește articolul
Dacă refuză testarea pentru a se vedea dacă au consumat băuturi alcoolice sau droguri, angajații ce au atribuții în siguranța circulației pe căile ferate vor putea primi pedepse cu închisoarea de până la șapte ani, potrivit unei noi legi, ce se va aplica din 10 noiembrie. Citește articolul
Prin oficializarea, în 2021, a unui regulament privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, Parlamentul European (PE) a stabilit o serie de noi reguli care să ofere o protecție mai bună călătorilor ce se confruntă cu întârzieri, anulări sau discriminări. Mai exact, cetățenii Uniunii Europene (UE), deci și românii, pot alege, în cazul unor întârzieri mari ale trenurilor, rambursarea banilor plătiți pe bilet, continuarea călătoriei sau redirecționarea gratuită și în condiții comparabile. Noile reguli se aplică atât călătoriilor naționale, cât și celor internaționale din spațiul UE. Regulamentul european se aplică direct, de azi, și în țara noastră, fără să fie necesară transpunerea lui prin lege sau ordonanță. Totuși, termenul de aplicare din regulament, respectiv 2023, e unul teoretic, deoarece autoritățile de la noi au amânat deja, printr-o hotărâre apărută marți, o parte dintre măsurile conținute de actul normativ european. Citește articolul
În vară, când au fost stabilite tarifele pentru călătoriile cu trenul pentru următoarea perioadă, autoritățile nu au stabilit prețul biletelor pentru toate tipurile de tren, ci doar pentru două dintre ele, respectiv pentru trenurile Regio și InterRegio. Acum, printr-un ordin oficializat marți, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) stabilește și prețurile pentru călătoriile cu trenurile InterCity. Citește articolul
Începând de azi, prețurile biletelor de tren se majorează cu aproximativ 20% față de cele de până acum, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor apărut în mai. De asemenea, ordinul stabilește și că, în afară de variantele pe care le au de mai multă vreme la dispoziție pentru a cumpăra bilete de tren, respectiv direct de la ghișeele din gări sau online, cei ce călătoresc pe calea ferată pot achita contravaloarea călătoriei și prin intermediul telefonului, mai exact, prin SMS. Citește articolul
O parte din măsurile adoptate în timpul stării de alertă se referă la regulile, în principal de igienă, pe care persoanele care circulă cu trenul sau cu autobuzul trebuie să le respecte sau la care să se aștepte, dacă cei obligați la respectarea lor sunt transportatorii. Acestea sunt cuprinse în Ordinul comun al Ministerului Transporturilor și al Ministerului Sănătății nr. 984/829/2020. Citește articolul
La urcarea fără bilet într-un tren la care accesul este liber, adică nu există bariere sau turnicheți de care se poate trece doar pe baza unei legitimații de transport, cel ce călătorește pe calea ferată încheie, de fapt, un contract cu operatorul de transport, conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Aici nu vorbim despre un contract de transport în format tipărit, ci despre unul tacit. Citește articolul