Mai multe ajustări ale Legii prevenirii și combaterii spălării banilor urmează să fie operate de autorități printr-un proiect de lege inițiat de Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) și aprobat miercuri de Executiv. Acestea se referă, în principal, la măsurile de cunoaștere a clientelei, la avocați și la ONG-uri. Citește articolul
O lege oficializată marți vizează modificarea Legii societăților, respectiv cuprinde aspecte referitoare la votul electronic în cadrul adunărilor generale și eliminarea unor formalisme considerate excesive: de exemplu, cerința ca în actele constitutive să fie trecute datele de identificare a beneficiarilor reali. Citește articolul
În octombrie 2024 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
Anul 2027 va veni cu o trecere de la cadrul legal național privind prevenirea spălării banilor la un cadru legal european unic în materie și regulile pentru identificarea beneficiarilor reali ai firmelor se vor schimba semnificativ. În acest context, specialiștii se așteaptă la anumite dificultăți pentru companii. Citește articolul
Din 2027, după trecerea la cadrul legal european unic în materie de prevenire a spălării banilor, entitățile raportoare vor trebui să depună o declarație inclusiv pentru situația în care nu pot fi identificați beneficiarii reali, atrag atenția specialiștii de la Baciu Partners. Totodată, este bine de știut că foarte puține entități vor fi scutite de declararea beneficiarilor reali. Citește articolul
Definiția beneficiarului real se extinde odată cu apariția regulamentului european unic în materie de prevenire a spălării banilor, atrag atenția specialiștii de la Baciu Partners. Practic, este clarificat că proprietatea și controlul sunt evaluate împreună pentru a identifica precis beneficiarii reali. Totodată, noul cadru legal vine cu reguli detaliate pentru situațiile în care trebuie analizate structuri complexe de proprietate. Citește articolul
Mai multe schimbări importante referitoare la identificarea și declararea beneficiarilor reali ai firmelor urmează să fie implementate de la jumătatea anului 2027, conform unui regulament european ce se va aplica direct inclusiv în România. Din acest motiv, specialiștii de la Baciu Partners ne-au explicat care sunt principalele chestiuni de reținut și provocările la care ar trebui să se aștepte mediul de afaceri. Citește articolul
Într-un efort de reglementare care să unifice practicile din statele membre, dar și să întărească și să înăsprească regulile pentru combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, Consiliul și Parlamentul Uniunii Europene (UE) au ajuns la un acord provizoriu privind două noi acte normative aplicabile în acest sector. Practic, regulile existente care se aplică sectorului privat vor fi transpuse într-un nou regulament european, în timp ce o directivă nouă va reglementa organizarea sistemelor naționale de luptă împotriva spălării banilor și finanțării terorismului la nivelul statelor membre. Citește articolul
Declarația anuală privind beneficiarii reali ai companiilor este în continuare o obligație legală, doar că aceasta vizează numai firmele care au în acționariat entități stabilite în țări cu risc de spălare a banilor. În condițiile în care societățile aprobă în această perioadă situațiile financiare pe anul 2022, declarația anuală de beneficiar real se depune, unde este cazul, în 15 zile de la aprobare. Citește articolul
În februarie 2023 au apărut noi schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul