Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul
În cadrul funcționării unei societăți, raporturile dintre administrator și firmă sunt raporturi de mandat. Acest lucru îi diferențiază de angajații societății, care lucrează cu contract individual de muncă, primesc un salariu și se supun legislației muncii. Și îi diferențiază inclusiv de asociații neadministratori din cadrul unui SRL, care pot lua decizii în cadrul Adunării Generale, dar nu pot reprezenta societatea în mod direct (semnare de contracte în numele societății, deschidere de cont bancar etc.). Citește articolul