Antreprenorii care doresc să demareze noi afaceri sau să își dezvolte activitățile pe care deja le desfășoară pot solicita sprijin financiar nerambursabil prin intermediul a numeroase programe de finanțare din fonduri europene sau naționale. Pentru aceasta, ei trebuie să întocmească un plan de afaceri, să îl depună pentru evaluare și să semneze contractul de finanțare. Fiind vorba despre fonduri publice, antreprenorii trebuie să desfășoare diverse proceduri de achiziție pentru a-și procura echipamentele, utilajele și celelalte dotări necesare, conform planului de afaceri aprobat. Citește articolul
Pentru întocmirea unui proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile trebuie să respecte toate cerințele pe care finanțatorul le stabilește. Prin urmare, evaluarea proiectelor depuse se realizează conform criteriilor din cadrul ghidului solicitantului, ceea ce înseamnă că procesul este unul transparent. Astfel, încă de la momentul depunerii propriului proiect, solicitantul de fonduri nerambursabile își poate estima foarte corect propriul punctaj și propriile șanse de a primi finanțare. Citește articolul
Antreprenorii ale căror planuri de afaceri au obținut un punctaj suficient de mare pentru a fi selectate pentru finanțare vor trebui să semneze acorduri de finanțare (contracte de finanțare) cu instituțiile finanțatoare. Începând cu acest moment, antreprenorii își vor putea planifica implementarea proiectului și încasarea efectivă a ajutorului financiar nerambursabil. În acest articol vom aminti principalele obligații asumate de beneficiari ca urmare a semnării contractelor de finanțare. Citește articolul
După transmiterea în format electronic, proiectele intră într-un proces de evaluare a criteriilor stabilite de finanțator prin intermediul ghidului solicitantului. Doar proiectele care îndeplinesc toate condițiile impuse vor ajunge să primească un punctaj, urmând ca în funcție de acesta să se stabilească ce proiecte vor fi selectate pentru a semna contractele de finanțare. Iată cine asigură evaluarea proiectelor depuse și în ce constă acest proces. Citește articolul
Antreprenorii ale căror proiecte sunt declarate câștigătoare în urma parcurgerii etapei de evaluare vor semna contractul de finanțare, un document ce conține condițiile în care implementarea efectivă a planului de afaceri se poate realiza. Citește articolul
Cererea de finanțare pentru solicitarea de fonduri nerambursabile se depune însoțită de documente justificative, conform indicațiilor din ghidul solicitantului. Rolul acestor documente este acela de a stabili respectarea condițiilor de eligibilitate cerute de către instituția finanțatoare la data depunerii proiectului. Prin urmare, obținerea și depunerea acestor documente este obligatorie. Citește articolul
Pregătirea unui proiect este, în cele mai multe cazuri, un efort comun al mai multor persoane implicate: solicitantul de fonduri nerambursabile, echipa de consultanță, firma de proiectare. Fiecare parte implicată în întocmirea documentației are atribuții precise, mai mult sau mai puțin complexe. Cu toate acestea, din momentul depunerii documentației spre evaluare, doar solicitantul de fonduri nerambursabile este responsabil pentru proiectul transmis. Citește articolul
Alături de planul de afaceri, documentația necesară obținerii unei finanțări nerambursabile cuprinde și cererea de finanțare, un rezumat al întregului proiect depus. Cererea de finanțare prezintă principalele informații privind solicitantul și investiția propusă de acesta. Citește articolul
Pregătirea unui proiect pentru accesarea de fonduri europene sau naționale nerambursabile presupune întocmirea unor documente specifice, conform indicațiilor furnizate în ghidul solicitantului. Dintre acestea, planul de afaceri reprezintă în egală măsură cel mai important și cel mai complex document pe care antreprenorul trebuie să îl completeze și să îl depună pentru obținerea de fonduri nerambursabile. Iată în ce constă planul de afaceri și cum se completează. Citește articolul
După ce au fost întocmite, cererile de finanțare trebuie depuse, alături de celelalte documente solicitate, doar în perioada în care sesiunile de primire a proiectelor sunt active, respectând toate cerințele menționate în ghidul solicitantului. Citește articolul