Potrivit legislației momentului, pe lângă banii din fondurile provenite anual din bugetul de stat, cele locale sau din fondul de reparații al asociațiilor de proprietari, pentru lucrările destinate creșterii performanței energetice a blocurilor de locuințe se pot folosi bani ce provin din fonduri europene, respectiv ce vin prin Politica de coeziune 2021-2027 sau prin Planul național de redresare și reziliență ( PNRR). Citește articolul
Până în 2027, toate contoarele și repartitoarele de costuri pentru energia termică din blocuri vor trebui să permită citirea de la distanță a valorilor înregistrate, potrivit unei ordonanțe apărute vineri. În acest sens, vor trebui instalate doar contoare și repartitoare de căldură cu citire de la distanță, iar dispozitivele deja instalate, care nu pot fi citite de la distanță, vor trebui înlocuite cu unele dotate cu această facilitate. Citește articolul
Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul
Asociațiile de proprietari sunt adesea reclamate la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru încălcarea legislației de protecția datelor cu caracter personal. Adesea, din considerente de protecție și siguranța bunurilor și persoanelor, în asociații se iau măsuri excesive de prelucrare a datelor sau se ajunge la nerespectarea drepturilor persoanelor vizate de prelucrări. Citește articolul
Pentru a rezolva o parte dintre problemele din domeniul locuirii, în care există un dezechilibru major între cererea și oferta de locuințe, cu supraaglomerare în marile centre urbane și depopulare în zonele rurale sau în orașele mici, autoritățile au stabilit, printr-o hotărâre oficializată recent, apariția unei Strategii Naționale a Locuirii, ce conține cadrul legal pentru susținerea locuirii incluzive și îmbunătățirea accesului la locuințe până în 2050. Printre altele, în următoarea perioadă, potrivit strategiei, se va simplifica procedura de alocare a locuințelor sociale și vor apărea mai multe ghiduri, inclusiv unul dedicat administrării condominiilor de către asociațiile de proprietari, ce va conține tipuri de intervenții, exemple de bune practici, mecanisme legislative și financiare etc. Citește articolul
Pentru că, în urma unui control la o asociație de proprietari din București, a constatat că, la intrarea în complexul rezidențial a livratorilor sau curierilor, erau notate datele personale ale acestora și că astfel nu se respectă prevederile Regulamentului european pentru protecția datelor (GDPR), fiind vorba despre o prelucrare excesivă a datelor, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat asociația cu 2.000 de euro. În plus, în acest caz, autoritatea a aplicat o altă amendă, de data asta de 5.000 de euro, pentru că înregistrările video ale camerelor de supraveghere au fost păstrate o perioadă mai mare decât era necesară. Citește articolul
Un proiect ce conținea modificări majore privind orele de liniște a fost respins definitiv miercuri de deputați, astfel că nu se va aplica. Citește articolul
În curând, autoritățile locale vor putea obține fonduri consistente pe care să le direcționeze către consolidarea seismică și renovarea energetică a blocurilor de locuințe construite înainte de anul 2000. De sumele respective, care se vor acorda prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), vor putea beneficia inclusiv proprietarii de spații comerciale, sub forma unui ajutor de minimis. Citește articolul
Și asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul
Atunci când trebuie să îndeplinească o obligație legală, asociațiile de proprietari nu au nevoie de acordul locatarilor pentru prelucrarea datelor personale pe care cei din urmă le oferă, conform GDPR. Citește articolul