Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Acasă Subiect: experti contabili
Subiect: experti contabili
ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Datele contabilului sau auditorului se preiau telefonic și se validează prin CECCAR sau CAFR

Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Raportul de expertiză contabilă poate fi întocmit și de contabilul propriu al firmei

Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înscriere granturi HoReCa: Auditorii și experții ar trebui să-și verifice statutul profesional înainte să înceapă întocmirea rapoartelor și înscrierea în platformă

avocatnet.ro în Finanțări
23 Iunie 2021 | 0 | 610

În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Descarcă modelul CECCAR de raport de expertiză și modelul CAFR de raport de audit, ce sunt necesare la înscrieri

Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Balanța de verificare: Element de autocontrol al contabilului și informație utilă în management

Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În funcție de speță, în litigiile fiscale poate fi antrenată și răspunderea contabilului

În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Lege oficializată

UPDATE Contribuabilii vor putea fi reprezentați de consultanți fiscali sau experți contabili în relațiile cu ANAF, însă doar cu împuternicire

De joi, contribuabilii vor avea posibilitatea expresă de a fi reprezentați de un consultant fiscal sau de un expert contabil în relațiile cu autoritățile fiscale. Schimbarea este inclusă într-o lege de modificare a Codului de procedură fiscală. Posibilitatea de a fi asistat de un astfel de profesionist nu este, neapărat, nouă, pentru că și până acum ea exista, Codul de procedură fiscală permițându-i contribuabilului să fie reprezentat de un împuternicit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

S-ar putea schimba regulile? CC verifică interdicția administrării firmelor de servicii contabile și medicale doar de către profesioniști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Octombrie 2020 | 2 | 1745

În prezent, firmele de contabilitate trebuie să fie deținute și administrate (majoritar) de către contabili, iar firmele de servicii medicale trebuie să fie administrate de către medici. În acest context, Consiliul Concurenței (CC) a anunțat că va face verificări pentru a-și da seama dacă aceste restricții legale nu cumva afectează concurența de pe piață. Demersul ar putea duce la apariția unor modificări legislative, dacă se va considera că acest lucru este necesar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CECCAR: Experții contabili pot presta servicii de salarizare fără să fie experți în legislația muncii

Dragos Niculescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
6 Octombrie 2020 | 0 | 2820

Deoarece Codul muncii a fost modificat, de sâmbăta trecută, prin introducerea unor noi reguli pentru activitatea de resurse umane și salarizare, respectiv, în cazul externalizării serviciului, fiind nevoie acum de coordonarea unui expert în legislația muncii, au apărut voci care susțin că această activitate nu va mai putea fi desfășurată, ca până acum, și de contabili. În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a transmis recent, printr-un comunicat de presă, că experții contabili au competența necesară pentru a desfășura astfel de activități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Clarificare ONRC: Contabilii pot cere înregistrarea documentelor firmelor doar în baza unei procuri simple pe toată perioada de alertă

După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul