În funcție de anumite criterii, contribuabilii care prezintă risc fiscal la rambursarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) sunt înscriși într-o bază de date specială. În același timp, există anumite motive pentru care aceștia pot fi radiați din acea bază de date. Citește articolul
Procedura rambursării taxei pe valoarea adăugată (TVA) a cunoscut multiple modificări recent, în vederea creșterii încasărilor la bugetul de stat, astfel că deconturilor depuse după data de 1 mai li se vor aplica noi reguli. În acest context, explicăm astăzi care este noul mod de rambursare de TVA, dar și cum funcționează, spre exemplu, baza de date în care sunt acum înscriși contribuabilii ce prezintă risc fiscal. Citește articolul
Formularul 300, respectiv decontul de taxă pe valoarea adăugată (TVA), a fost actualizat recent, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Noul model al declaraţiei apare ca urmare a ultimelor modificări aduse Codului fiscal, dar şi după introducerea, de la 1 ianuarie 2017, a unei noi cote standard de TVA, de 19%. Citește articolul
În situațiile în care, pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), Fiscul decide să facă o inspecție anticipată, aceasta vizează doar perioadele pentru care se cere restituirea de bani, potrivit unor prevederi recent intrate în vigoare. Prin urmare, autoritățile micșorează, practic, durata inspecției fiscale anticipate, astfel că cererile de rambursare ale firmelor se soluționează mai rapid. Citește articolul
Plătitorii de TVA vor avea și mai multe obligații de declarare a operațiunilor, după modificarea declaraţiei 394, deși autoritățile susțin că au simplificat-o. Practic, crește atât volumul de informații, cât și nivelul de detaliere al acestora. Contexpert a analizat noile prevederi și a inventariat efectele pe care le vor produce în practica de zi cu zi a contabilității și a societăților. Citește articolul
Fiscul a aprobat o nouă variantă a formularului 311, ce este folosit pentru declararea și plata TVA de către contribuabilii al căror cod de TVA a fost anulat. Aceste persoane trebuie să colecteze și să plătească TVA pentru tranzacțiile aflate în sfera taxei pe valoare adăugată, efectuate după ce înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, fără să aibă dreptul să deducă TVA de la achizițiile care au legătură cu aceste tranzacții. Citește articolul
Fiscul a adoptat o nouă variantă a formularului 394, folosit pentru declararea livrărilor și achizițiilor pe teritoriul național, valabilă începând cu luna aprilie a acestui an. Documentul este mai greu de completat decât până acum, el fiind format din 9 pagini, în timp ce vechea variantă conținea numai două pagini. Citește articolul
De la 1 ianuarie, dată la care au intrat în vigoare atât noul Cod fiscal, cât și noul Cod de procedură fiscală, persoanele impozabile care vor să ceară Fiscului corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată vor trebui să respecte, ca și până acum, anumite instrucțiuni și proceduri de lucru. În acest sens, a fost adoptat ordinul ANAF nr. 3604/2015, care reglementează, începând din 2016, regulile pentru corectarea greșelilor apărute în deconturile de TVA depuse de contribuabili. Citește articolul
Procedura de soluționare a deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare a fost modificată, în vederea alinierii la prevederile noului Cod fiscal și ale noului Cod de procedură fiscală, care au intrat în vigoare la data de 1 ianuarie, se arată într-un Ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Firmele care au solicitat Fiscului rambursarea taxei pe valoarea adaugata (TVA) si care prezinta un risc fiscal mare trebuie sa treaca mai intai printr-un control fiscal, in urma caruia se va stabili daca vor primi sau nu sumele cerute. In cazul unui astfel de control, organele fiscale pot sa solicite o serie de documente specifice, insa lista acestora nu este exhaustiva, au declarat pentru AvocatNet.ro consultantii Mazars. Citește articolul