Primaria Capitalei elibereaza autorizatii de constructie doar daca solicitantul prevede construirea unui numar minim de locuri de parcare pentru locuintele noi. Obligatia impusa de autoritati majoreaza costurile caselor sau apartamentelor. Cresterea variaza intre 10% si 35%.
Constructiile noi din Bucuresti, cu destinatia de locuinte, trebuie sa fie prevazute cu un numar minim de locuri de parcare. Masura a fost impusa in 2006, printr-o Hotarare a Consiliului General al Municipiul Bucuresti.
Asigurarea numarului minim de parcare este obligatorie pentru obtinerea avizelor sau acordurilor necesare eliberarii autorizatiilor de constructie si trebuie prevazuta in interiorul parcelei pe care se va construi locuinta.
Un loc de parcare pentru fiecare apartament nou
Locuintele colective, tip blocuri, trebuie sa aiba cate un loc de parcare pentru fiecare apartament. Fata de aceasta obligativitate, autoritatile au considerat ca este necesara suplimentarea cu minim 20% a locurilor de parcare, pentru vizitatori.
De asemenea, pentru locuintele unifamiliale, cu acces si lot propriu si cu o suprafata construita desfasurata de cel mult 100 de mp, trebuie asigurat minim un loc de parcare. Pentru locuintele care depasesc 100 de mp, autoritatile au impus asigurararea a cel putin doua locuri de parcare.
In cazul locuintele semicolective sau colective, cu acces si lot folosit in comun, solicitantul autorizatiei de construire va trebui sa prevada minim un loc de parcare pentru fiecare apartament cu suprafata construita desfasurata de maxim 100 de mp. In schimb, pentru fiecare apartament care depaseste 100 de mp, trebuie asigurate minim 2 locuri de parcare.
Cresterea costurilor variaza intre 10% si 35%
Hotararea din 2006 a Consiliului General are efect direct asupra costurilor locuintelor. Obligatia asigurarii unui numar minim de locuri de parcare se reflecta in pretul final al unei case sau al unui apartament nou construit. Locurile de de parcare pot fi de tipul parcajelor dispersate la domicilii, garaje individuale sau parcaje-garaje in interiorul constructiilor .
Reprezentantii companiei
MediatorConstruct estimeaza ca aceste costuri pot majora pretul unei constructii la "rosu" cu aproape 35%, in cazul unei case, si cu 10 %, in cazul unui bloc.
Oferta companiilor de profil pentru constructiile la "rosu", care nu includ finisaje si dotari, este de aproximativ 200 de euro pe mp pentru case. Aceasta poate varia in functie de calitatea materialelor si de complexitatea constructiei. Astfel, am putea estima ca un loc de parcare, pentru o casa de 100 de mp, majoreaza costurile de constructie cu aproape 6000 de euro.
Totodata, in cazul unui apartament dintr-un ansamblu rezidential, cumparatorul ar putea plati in plus o suma cuprinsa intre 8000 de euro si 15000 de euro pentru un loc de parcare, inclusa in pretul apartamentului.
Taxa de 10.000 de euro pentru fiecare loc de parcare nerealizat
Hotararea din 2006 a Consiliului general al Captitalei a stabilit ca, pentru fiecare loc de parcare nerealizat in parcela proprie, solicitantul autorizatiei de constructie trebuie sa plateasca o taxa de 10 mii de euro. Aceasta prevedere se aplica doar constructiilor din afara zonei centrale a orasului si pentru maxim 20% din norma de locuri calculata.
Taxa ar urma sa fie distribuita catre un fond pentru construirea de parcaje publice, subterane sau supraterane in Bucuresti.
Comentarii articol (0)