Ordonanta nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale.
Ordonanta nr. 10/2008 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 79 din 01.02.2008.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. V.1 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
CAPITOLUL I
Majorarea salariilor de baza
Art. 1. - In anul 2008, salariile de baza ale personalului contractual din sectorul bugetar, stabilite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si indemnizatiile personalului care ocupa functii de demnitate publica, stabilite potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost majorate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 10/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2007, avute la data de 31 decembrie 2007, se majoreaza in doua etape, astfel:
a) cu 4,5%, incepand cu data de 1 aprilie 2008, fata de nivelul din luna martie 2008;
b) cu 5,5%, incepand cu data de 1 octombrie 2008, fata de nivelul din luna septembrie 2008.
Art. 2. - (1) In aplicarea prevederilor art. 1, limita minima si limita maxima ale salariilor de baza prevazute in anexele la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost majorate prin Ordonanta Guvernului nr. 10/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2007, se majoreaza incepand cu data de 1 aprilie 2008 cu 4,5% si incepand cu data de 1 octombrie 2008 cu 5,5%.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si personalului contractual la care este stabilit un singur nivel al salariului de baza.
Art. 3. - (1) Salariile de baza ale personalului contractual pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2008 sunt prevazute in anexele nr. Ia-VIa.
(2) Salariile de baza pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2008, majorate cu 4,5% fata de nivelul avut la 31 martie 2008, si pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008, majorate cu 5,5% fata de nivelul avut la 30 septembrie 2008, sunt prevazute in anexele nr. Ib-VIb, cu exceptia anexelor nr. IV/11b, V/1b si V/2b, la care limitele minime si maxime au fost corelate cu majorarile acordate acelorasi functii din alte sectoare bugetare.
(3) Indemnizatiile persoanelor care ocupa functii de demnitate publica, alese si numite, precum si ale celor care ocupa functii asimilate cu functii de demnitate publica sunt prevazute in anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a si VIIIa, pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2008, si in anexele nr. VII/1b, VII/2b, VII/3b si VIIIb, pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2008, respectiv pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008.
(4) Pentru persoanele care ocupa functii de demnitate publica, alese si numite, indemnizatiile prevazute in anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a si VII/1b, VII/2b, VII/3b reprezinta unica forma de remunerare a activitatii corespunzatoare functiei si, de asemenea, reprezinta baza de calcul pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4) persoanele care ocupa functii de demnitate publica, alese si numite, nu beneficiaza de premii, de sporul de vechime in munca si nici de alte sporuri prevazute de lege.
Art. 4. - Salariile de baza individuale, care se situeaza intre limitele prevazute in anexele la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, avute la data aplicarii prezentei ordonante, se majoreaza incepand cu data de 1 aprilie 2008 cu 4,5% fata de nivelul avut la 31 martie 2008 si incepand cu data de 1 octombrie 2008 cu 5,5% fata de nivelul din luna septembrie 2008.
Art. 5. - La institutiile publice si unitatile bugetare la care cheltuielile de personal se asigura din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale ori integral din venituri proprii, constituite potrivit legii, cresterile salariale stabilite in conditiile art. 4 se pot acorda in limita procentelor stabilite si la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.
Art. 6. - (1) In anul 2008, personalul contractual din sectorul bugetar, salarizat intre limitele corespunzatoare functiei, poate beneficia, pe langa cresterile salariale acordate potrivit prevederilor prezentei ordonante, de o crestere salariala prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate in anul 2007, potrivit reglementarilor in vigoare, cu incadrarea in nivelul alocatiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pentru anul 2008.
(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual si acordarea salariilor de baza corespunzatoare evaluarii se vor realiza in perioada mai-septembrie 2008.
CAPITOLUL II
Alte reglementari
Art. 7. - (1) Promovarea personalului contractual in anul 2008, in conditiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmeaza sa fie promovata persoana, cu exceptia persoanelor incadrate pe posturi unice, prevazute in statul de functii, cu incadrarea in nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.
(2) Promovarea in conditiile legii a persoanelor incadrate pe functia de debutant, a persoanelor incadrate pe posturi unice prevazute la alin. (1), precum si a celor care au absolvit studii de nivel superior intr-un domeniu care sa cuprinda activitatea respectiva se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate intr-un post de nivel superior.
Art. 8. - Absolventii invatamantului superior de lunga sau de scurta durata care la data trecerii pe functia corespunzatoare studiilor absolvite erau incadrati pe functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului in care au absolvit studiile universitare, se incadreaza la gradul profesional corespunzator studiilor absolvite, la care se asigura o crestere cu pana la 20% a salariului de baza avut.
Art. 9. - (1) In vederea stabilirii salariului de baza, in termen de 15 zile de la reluarea activitatii, persoanele angajate in sectorul bugetar care s-au aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 7 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si cele ale caror contracte individuale de munca au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, si care nu au prestat activitate in ultimele 12 luni vor fi evaluate prin examenul de testare a cunostintelor profesionale, organizat in acest scop de angajator, urmandu-se procedura reglementata de actele normative in materie.
(2) In cazul nepromovarii examenului prevazut la alin. (1), persoanei respective i se acorda salariul de baza avut anterior sau, dupa caz, salariul de baza minim al functiei detinute anterior.
Art. 10. - (1) Pentru rezultate deosebite obtinute in activitatea desfasurata, ordonatorul de credite poate acorda, in limita a 15% din numarul total al personalului contractual prevazut in statul de functii, la inceputul anului bugetar, un salariu de merit lunar de pana la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta si care constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza. Salariile de merit se vor acorda personalului contractual incadrat pe functii de executie in proportie de cel putin doua treimi din numarul total stabilit. Ordonatorii principali de credite care au in subordine unitati bugetare cu un numar redus de posturi pot aproba ca incadrarea in numarul maxim de beneficiari de salariu de merit si in proportiile stabilite pentru functiile de executie sa se faca la nivelul unitatilor respective luate impreuna. Repartizarea numarului de beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate in calcul, in acest caz, se face de catre ordonatorul principal de credite.
(2) Personalul contractual care beneficiaza de salariu de merit se stabileste o data pe an, dupa aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute in activitatea desfasurata in anul precedent, apreciata conform criteriilor elaborate de ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale. In cazul in care pe parcursul anului intervin modificari ale functiei detinute, care nu sunt imputabile persoanei beneficiare de salariu de merit, inclusiv modificarea functiei prin promovare, acordarea acestuia se mentine pana la expirarea perioadei pentru care a fost stabilit. In cazul in care pe parcursul anului se intrerup raporturile de munca ale unor beneficiari de salariu de merit, acesta se poate redistribui, de la data de 1 a lunii urmatoare, altor persoane care detin functii de acelasi nivel, respectiv functii de conducere sau de executie, pe perioada ramasa.
(3) Pentru personalul contractual nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o perioada de cel putin 6 luni de la angajare.
(4) Personalul incadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit.
(5) Personalul salarizat cu indemnizatie lunara ca unica forma de remunerare a activitatii nu se cuprinde in numarul total de posturi in vederea determinarii numarului de beneficiari ai salariului de merit.
#PAGEBREAK#
Art. 11. - (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare in limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual prevazut in statul de functii, cu incadrarea in fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda in cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar.
(2) In cazurile in care se realizeaza economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii in cursul anului, din economiile realizate, in limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual, prevazute in bugetul aprobat pentru personalul contractual din aparatul propriu si din unitatile subordonate, fara a depasi valoarea economiilor realizate.
(3) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de credite, in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de catre ordonatorii principali de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu consultarea reprezentantilor personalului contractual, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
Art. 12. - Consiliile locale pot constitui, in limita a 5% din cheltuielile cu salariile aferente anului respectiv pentru personalul contractual prevazut in statul de functii, un fond de premiere, in cazul in care veniturile curente acopera in totalitate cheltuielile de personal, inclusiv acest fond de premiere. Fondul de premiere poate fi utilizat, conform criteriilor si conditiilor stabilite prin hotarare a consiliului local, in luna decembrie a anului 2008.
Art. 13. - (1) Se acorda un spor de confidentialitate in cuantum de pana la 15% din salariul de baza personalului contractual din aparatul de lucru al Guvernului, personalului contractual din institutiile si autoritatile publice pentru care, prin acte normative specifice, se prevede acordarea acestui spor, precum si personalului preluat de catre autoritati si institutii publice de la Ministerul Integrarii Europene, care in cursul anului 2007 si-a incetat activitatea.
(2) Categoriile de personal contractual, cuantumurile sporului de confidentialitate si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de reglementarile in vigoare, de catre ordonatorii principali de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
Art. 14. - (1) Se acorda un spor pentru conditii vatamatoare, de pana la 10% din salariul de baza, personalului contractual care desfasoara activitate in cadrul autoritatilor si institutiilor publice, inclusiv personalului incadrat in centrala Ministerului Afacerilor Externe, in care functioneaza instalatii care genereaza campuri electromagnetice de radiofrecventa produse de emitatori pentru comunicatii, instalatii de microunde, instalatii de curenti de inalta frecventa si statii de bruiaj.
(2) Categoriile de personal contractual, cuantumurile sporului prevazut la alin. (1) si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
(3) Locurile de munca pentru care se acorda sporul prevazut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise de autoritatile abilitate in acest sens.
Art. 15. - (1) Se acorda un spor pentru conditii periculoase, in cuantum de pana la 50% din salariul de baza, personalului contractual din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, care participa efectiv in campaniile de prevenire si combatere a zoonozelor deosebit de grave si altele asemenea, stabilite prin ordin al ministrului, numai pe perioada in care participa la aceste campanii.
(2) Categoriile de personal contractual, cuantumurile sporului prevazut la alin. (1) si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
Art. 16. - (1) Personalul din cadrul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania beneficiaza de urmatoarele sporuri:
a) pentru pastrarea confidentialitatii in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei, personalul primeste lunar un spor de confidentialitate de pana la 15%, calculat la salariul de baza;
b) personalul care lucreaza in conditii de risc si suprasolicitare neuropsihica beneficiaza de un spor de pana la 10%, calculat la salariul de baza;
c) personalul care lucreaza in conditii vatamatoare beneficiaza de un spor de pana la 10%, calculat la salariul de baza.
(2) Locurile de munca, categoriile de personal si procentul concret al sporurilor care se acorda potrivit alin. (1) lit. a), b) si c) se stabilesc prin decizie a presedintelui institutului.
Art. 17. - Personalul contractual beneficiaza si de celelalte drepturi de natura salariala care se acorda potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 18. - (1) Munca prestata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul contractual incadrat in functii de executie sau de conducere este considerata munca suplimentara si se compenseaza cu timp liber corespunzator. In cazul in care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzator nu a fost posibila in urmatoarele 30 de zile dupa efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plati, in luna urmatoare, cu un spor aplicat la salariul de baza, dupa cum urmeaza:
a) 75% din salariul de baza, pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza, pentru orele urmatoare si pentru orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza.
(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si sporurile prevazute la alin. (1) se pot plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, fara a se depasi 360 de ore anual.
(3) La locurile de munca la care durata normala a timpului de lucru a fost redusa potrivit legii sub 8 ore pe zi, depasirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, in situatii cu totul deosebite, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzator.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 19. - (1) Indemnizatiile personalului din conducerea cultelor religioase si a unitatilor de cult recunoscute in Romania, asimilat celui incadrat pe functii de demnitate publica, prevazute la nr. crt. 1, 2, 3, 4 si 5 din anexa nr. 1 A.b) la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 4/2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2003, cu modificarile ulterioare, majorate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 10/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2007, vor avea valorile prevazute pentru functiile de demnitate publica cu care sunt asimilate, prevazute la nr. crt. 1, 2, 3, 5 si 6 din anexa nr. VII/2a, pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2008, si la nr. crt. 1, 2, 3, 5 si 6 din anexa nr. VII/2b, pentru perioada 1 aprilie-30 septembrie 2008, respectiv pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2008, la prezenta ordonanta.
(2) Salariile de baza ale personalului clerical, stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 142/1999 privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu modificarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 4/2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2003, cu modificarile ulterioare, din anexele nr. 1B.b) si 2.b), stabilite potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 10/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2007, se majoreaza cu 4,5 % pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2008 si cu 5,5% pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008.
Art. 20. - Salariul de baza individual al administratorului public se stabileste de catre primar, presedintele consiliului judetean sau primarul general al municipiului Bucuresti, in conditiile legii, in functie de tipul unitatii administrativ-teritoriale si de atributiile stabilite in fisa postului, intre limite, astfel: limita minima este nivelul salariului de baza al secretarului unitatii administrativ-teritoriale, iar limita maxima este indemnizatia primarului, a presedintelui consiliului judetean sau a primarului general al municipiului Bucuresti, dupa caz.
Art. 21. - Salariile de baza ale personalului contractual incadrat in functii specifice, care nu sunt prevazute in prezenta ordonanta, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin asimilare cu salariile de baza prevazute in anexele la aceasta, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si al Ministerului Economiei si Finantelor.
Art. 22. - (1) Pentru acordarea sporului de vechime in munca, angajatorul va lua in considerare integral si perioadele lucrate anterior in alte domenii de activitate decat cele bugetare.
(2) Pensionarii pentru limita de varsta care se angajeaza pe baza unui contract individual de munca in sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiaza de sporul de vechime corespunzator vechimii in munca dobandite in intreaga activitate.
Art. 23. - (1) Personalul contractual din sectorul bugetar are dreptul in fiecare an calendaristic la un concediu de odihna si la alte concedii, in conditiile legii.
(2) Durata minima a concediului de odihna este de 21 de zile lucratoare pe an.
(3) La determinarea indemnizatiei de concediu de odihna se vor lua in calcul, pe langa salariul de baza, si sporurile de care beneficiaza, potrivit legii.
(4) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an. In cazul in care, din motive justificate, personalul contractual din sectorul bugetar nu a putut efectua concediul de odihna la care avea dreptul intr-un an calendaristic, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul pana la sfarsitul anului urmator.
(5) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii raporturilor juridice de munca.
(6) Celelalte prevederi din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare, raman in vigoare.
(7) Indemnizatia de concediu de odihna se plateste de catre angajator cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de plecarea in concediu.
Art. 24. - (1) Ordonatorii principali de credite pot aproba, in limita numarului maxim de posturi prevazut in anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 si la Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007, cu incadrarea la nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, transformarea posturilor vacante pe raspunderea ordonatorilor principali de credite.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica in mod corespunzator si ordonatorilor principali de credite din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala.
(3) Ordonatorii principali de credite prevazuti la alin. (1) vor comunica trimestrial Ministerului Economiei si Finantelor situatia centralizata a transformarilor de posturi efectuate in conditiile legii.
Art. 25. - (1) Autoritatile si institutiile publice care au dreptul de a constitui un fond de stimulare, potrivit legii, pot acorda stimulente personalului contractual, in limitele prevazute de dispozitiile legale in vigoare. Modul de constituire din fiecare sursa si conditiile de utilizare a fondului de stimulare se stabilesc cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative, prin hotarare a Guvernului.
(2) Pana la intrarea in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la alin. (1) raman aplicabile reglementarile existente privind constituirea si conditiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
Art. 26. - Drepturile salariale stabilite personalului bugetar corespunzator structurii organizatorice si numarului maxim de posturi aprobate potrivit legii se vor acorda in continuare, corespunzator functiilor detinute anterior, in acelasi cuantum, si in cazul in care structura organizatorica sau raporturile de subordonare si numarul maxim de posturi se modifica, potrivit legii, in cursul anului.
Art. 27. - (1) Presedintele, vicepresedintele si membrii comisiilor pentru protectia copilului, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizatie de sedinta al carei cuantum se stabileste prin hotarare a consiliului judetean sau prin hotarare a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si nu poate depasi 5% din indemnizatia presedintelui consiliului judetean, respectiv a primarului de sector.
(2) Secretarul comisiei pentru protectia copilului beneficiaza de o indemnizatie de sedinta al carei cuantum este de 75% din cea acordata unui membru al comisiei.
Art. 28. - Prevederile prezentei ordonante nu se aplica personalului contractual din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si nici personalului din institutiile publice din sistemul sanitar-veterinar finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat, la care salarizarea si celelalte drepturi se acorda potrivit prevederilor Legii nr. 435/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului care isi desfasoara activitatea in sistemul sanitar-veterinar.
Art. 29. - Articolul 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind organizarea si functionarea unor ministere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 308/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Salariile de baza pentru functiile publice de executie specifice se stabilesc prin echivalare cu cele prevazute la pozitiile 7 si 8 din anexa nr. 1 la Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi banesti ale personalului din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale romanesti din strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
a) consilier negociator, consilier armonizare legislativa, consilier evaluare-examinare - pozitia 7;
b) expert negociator, expert armonizare legislativa, expert evaluare-examinare - pozitia 7, corespunzator atributiilor;
c) analist negociator, analist armonizare legislativa, analist evaluare-examinare - pozitia 8."
Art. 30. - La articolul 3 alineatul (2), teza 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 3 aprilie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 272/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Salariile de baza si celelalte drepturi salariale ale consilierilor pentru afaceri europene sunt cele stabilite potrivit Legii nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi banesti ale personalului din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale romanesti din strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru functia prevazuta la pozitia 7 din anexa nr. 1 la aceasta si se reincadreaza in mod corespunzator pe functia de secretar III."
Art. 31. - (1) Gestiunea sistemului de salarizare se asigura de catre fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea in numarul maxim de posturi si in bugetele aprobate potrivit legii.
(2) Salariile de baza si indemnizatiile de conducere se stabilesc astfel incat, impreuna cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare, sa se incadreze in fondurile alocate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, pentru cheltuielile cu salariile.
#PAGEBREAK#
Art. 32. - (1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de baza, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor prezentei ordonante este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile de la data luarii la cunostinta a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10 zile, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemultumita se poate adresa instantei de contencios administrativ sau, dupa caz, instantei judecatoresti competente, potrivit legii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii solutionarii contestatiei.
Art. 33. - (1) Salariile de baza si indemnizatiile lunare sunt brute si impozabile, potrivit legii.
(2) Salariile de baza individuale si indemnizatiile lunare, calculate pentru cele 3 etape de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, se rotunjesc din 1 leu in 1 leu in favoarea salariatilor.
(3) Anexele nr. Ia-VIIIa si Ib-VIIIb*) fac parte integranta din prezenta ordonanta.
___________
*) Anexele nr. Ia-VIII a si Ib-VIIIb sunt reproduse in facsimil.
Art. 34. - Prevederile prezentei ordonante se aplica incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2008.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
---------------
Ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse,
Paul Pacuraru
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 30 ianuarie 2008.
Nr. 10.
_________________
Nota AvocatNet:
- Anexele Ordonantei vi le prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (20)