Recent, cei de la Porsche Romania au vrut sa promoveze noul Audi A3 Sportback prin mail. Obiectivul acestei campanii a fost sa atraga cat mai multi potentiali clienti sa participe la un drive test. "Vodanet a venit cu baza de date, iar Kinecto a realizat campania", afirma Vlad Stan, director Vodanet. "Inchirierea unei baze de date costa intre 150 si 500 de euro", afirma Vlad Stan. "Tariful variaza in functie de specificitatea campaniei de comunicare prin email si valoarea bazei de date. De exemplu, o baza de date formata din manageri este mai scumpa", explica Radu Ionescu, director Kinecto, companie specializata in marketing online. Concurenta pe pietele bazelor de date si comunicari comerciale prin posta electronica nu este mare. Neogen, de exemplu, este un alt furnizor de baze de date.
Cand vine vorba de mail-uri nesolicitate, gandul oricarui utilizator fuge automat la ideea de spam. In cazul companiilor anterior mentionate, problema legala a fost rezolvata. Componentii bazelor de date detinute de Vodanet si-au dat acordul sa primeasca mesaje comerciale de la terti. De altfel, in Romania exista o lege care interzice spam-ul, insa aplicarea legii lasa de dorit. Pana la urma, ce obtin clientii in urma unei campanii prin email? Fara sa aiba acces la adresele membrilor bazei de date (pentru ca aceasta este doar inchiriata), la sfarsitul campaniei va primi lista celor care au raspuns.
Comentarii articol (0)