Angajatorii mai au la dispozitie doar cateva zile pentru plata impozitului si a contributiilor aferente salariilor, pentru luna aprilie. Termenul lunar de plata a acestor obligatii fiscale nu se aplica microintreprinderilor, asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice precum si persoanelor fizice care desfasoara activitati independente.
Potrivit
Codului fiscal, platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l vira la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
Pana la 25 mai, angajatorii trebuie sa depuna si Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (
Declaratia 100) si Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale (
Declaratia 102), aprobate prin Ordinul ANAF nr. 101/2008, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 70 din 30 ianuarie 2008.
Astfel, impozitul pe veniturile din salarii va fi declarat folosind formularul 100, in timp ce, formularul 102 va fi utilizat, in principal pentru declararea urmatoarelor obligatii fiscale :
a) contributii sociale datorate de angajator;
b) contributii sociale retinute de la asigurati;
c) contributia angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;
d) contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate pentru produsele din tutun si pentru bauturi alcoolice;
e) contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate din activitati publicitare la produsele din tutun si bauturi alcoolice.
Indeplinirea acestor obligatii fiscale lunare nu se aplica si in cazul microintrepinderilor, asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice precum si persoanelor fizice care desfasoara activitati independente, acestea avand
obligatii trimestriale.
Tot pana la 25 mai, trebuie declarat si impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti.
Totodata, potrivit legislatiei in materie fiscala, persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania trebuie sa depuna
Declaratia 224 - Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obþinute de catre persoane fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania - pana pe data de
25 a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul.
Comentarii articol (0)