La polul opus se situeaza Dacia, cu 51.996 de vehicule vandute (reprezentand 42% din piata auto din Romania), si Daewoo, cu 20.623 vehicule comercializate (pondere de 16,8%).
In trimestrul trei al acestui an, marcile nationale au inregistrat cresteri similare cu cele din import. Fenomenul se produce pentru prima data dupa multi ani in care marcile nationale inregistrau scaderi sau eventual cresteri mici, mult sub cele inregistrate de importuri. Dacia, de exemplu, a comercializat cu 29% mai mult decat in primele noua luni ale lui 2003, iar aceasta in conditiile in care vechiul model 1310 a iesit din fabricatie la jumatatea anului, iar modelul Logan s-a lansat abia in luna septembrie, precizeaza APIA.
Conform reprezentantilor asociatiei, lansarea modelului Logan nu a avut, deocamdata, efectul de puternica concurenta interna care ar fi fost de asteptat: desi vanzarile Solenza au scazut in septembrie, s-au vandut aproape 2000 de bucati. Daewoo a reusit o crestere mai spectaculoasa, cu 37%. Piata auto din Romania a inregistrat, in primele noua luni ale anului in curs, o crestere cu 30%, in conditiile in care se afla la al patrulea an de crestere, declara reprezentantii APIA. Cele mai active segmente ale pietei au fost autovehiculele comerciale de peste 6 tone si autobuzele (cu cresteri de peste 40%).
Comentarii articol (0)