Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 2142/2008 pentru modificarea si completarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 575 din 30.07.2008.
In temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere dispozitiile art. 175 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul economiei si finantelor emite urmatorul ordin:
Art. I. - Procedura privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. Creantele reprezentand impozite, taxe si alte venituri cuvenite bugetului de stat si/sau creantele reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, cu exceptia celor cu retinere la sursa si a accesoriilor aferente acestora, denumite in continuare creante fiscale, se pot stinge prin dare in plata."
2. La punctul 6, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:
"d1) mentiunea ca in volumul creantelor prevazute la lit. d) nu sunt cuprinse si creante cu retinere la sursa si accesoriile aferente acestora;".
3. La punctul 7, litera h) se abroga.
4. La punctul 8 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) solicitarea privind preluarea in administrare a imobilului respectiv, avizata de ordonatorul principal de credite ori, in cazul in care solicitantul bunurilor imobile este Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau o unitate fiscala teritoriala subordonata acesteia, de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, insotita de un referat intocmit de institutia publica solicitanta, potrivit modelului din anexa nr. 1, in cazul in care aceasta a fost depusa la organul fiscal competent, inclusiv la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale. In cazul in care solicitantul preluarii in administrare a bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizata de Ministerul Internelor si Reformei Administrative. Daca in evidenta prevazuta la pct. 11 nu exista o astfel de solicitare si aceasta nici nu a fost depusa la organul fiscal competent, debitorul are obligatia identificarii solicitantului privind preluarea in administrare a imobilului, precum si a prezentarii solicitarii catre directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, in vederea inscrierii in evidenta;".
5. La punctul 9, teza a doua se abroga.
6. Punctul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"10. In cazul in care solicitarea privind preluarea in administrare a bunului imobil, impreuna cu referatul intocmit de institutia publica solicitanta, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au fost depuse de catre debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, le va anexa la documentatia primita de la organul fiscal competent ori de la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale, dupa caz, si va intocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevazute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum si:
a) punctul de vedere asupra solicitarii debitorului si propunerea privind aplicarea procedurii de dare in plata;
b) mentiunea ca valoarea de inventar evidentiata in cererea debitorului este cea specificata in fisa mijlocului fix si in balanta analitica a mijloacelor fixe si este reevaluata in conformitate cu ultimele reglementari legale in vigoare;
c) eficienta preluarii bunului imobil, determinata prin compararea creantelor fiscale stinse, la care se adauga si cheltuielile de transformare si amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi constructii sau achizitii ori cu cele aferente platii de chirii, precum si sursa de acoperire suplimentara prevazuta pentru amenajarea spatiului, astfel cum au fost mentionate de catre institutia publica solicitanta."
7. La punctul 15, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c1), cu urmatorul cuprins:
"c1) existenta acordului Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si/sau al Ministerului Sanatatii Publice, prevazut la pct. 7 lit. g), in cazul in care debitorul solicita prin cerere stingerea prin dare in plata a contributiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale si/sau la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, dupa caz;".
8. Punctul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 si 50 se intocmesc in 4 exemplare cu valoare de original si se comunica de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala debitorului si, prin directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti ori prin Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, organului fiscal competent, inclusiv directiei regionale vamale, si institutiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhiveaza de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In cazul in care bunurile imobile urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste si se comunica cate o decizie."
9. Punctul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"22. Procesul-verbal pentru trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile se intocmeste, de regula, in 3 exemplare cu valoare de original, dintre care un exemplar se inainteaza debitorului, un alt exemplar se inainteaza, prin directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti ori prin Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, impreuna cu un exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obtinerea bunului imobil in administrare, iar al treilea exemplar ramane la organul fiscal competent, inclusiv la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale. In cazul in care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor a decis trecerea in proprietatea publica a statului urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste cate un proces-verbal de trecere in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile."
10. Punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"28. Cu valoarea stabilita potrivit pct. 26 plus TVA, daca este cazul, se sting cu prioritate TVA aferenta operatiunii de dare in plata, daca operatiunea este taxabila, si apoi, total sau partial, creantele fiscale pentru care s-a aprobat stingerea si accesoriile aferente acestora, inclusiv cheltuielile de executare, daca este cazul, actualizate la data stingerii, respectiv la data intocmirii procesului-verbal de trecere in proprietatea publica a statului a bunului imobil aprobat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare."
11. La punctul 52, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) membrii adunarii creditorilor au fost de acord, fie ca o masura in cadrul planului de reorganizare judiciara, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun in contul creantei in cadrul lichidarii, cu trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini in contul creantelor fiscale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inscrise in tabloul creditorilor;".
12. La punctul 53, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) procesul-verbal al sedintei adunarii creditorilor, prin care majoritatea absoluta a membrilor adunarii creditorilor, in conditiile prevederilor art. 100 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator, au fost de acord cu darea in plata;".
Art. II. - Anexele nr. 2-5 la procedura se inlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. - In tot cuprinsul Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, urmatoarele articole din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarea sintagma se inlocuiesc astfel:
a) art. 143 cu art. 147;
b) art. 163 alin. (1) cu art. 167 alin. (1);
c) art. 1711 cu art. 175;
d) art. 179 alin. (2) cu art. 209 alin. (2);
e) directia regionala vamala cu directia regionala pentru accize si operatiuni vamale.
Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul economiei si finantelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
Bucuresti, 11 iulie 2008.
________
Nota Avocatnet.ro:
-Va prezentam ca fisier atasat anexele acestui Ordin.
Comentarii articol (1)