Ordinul CNAS nr. 85/2008 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru realizarea si raportarea activitatilor specifice din cadrul Programului national privind evaluarea starii de sanatate a populatiei in asistenta medicala primara, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 994/354/2007 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 602 din 12.08.2008
Nr. 1.392/85
Ministerul Sanatatii Publice
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
Vazand Referatul de aprobare al Agentiei Nationale pentru Programe de Sanatate nr. E.N. 969 din 4 februarie 2008 si al directorului general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. D.G. 551 din 4 februarie 2008,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea si finantarea programelor nationale de sanatate, responsabilitatile in monitorizarea si controlul acestora, detalierea pe subprograme si activitati, indicatorii specifici, precum si unitatile sanitare prin care se deruleaza acestea in anul 2007, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii publice si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:
Art. I. - Normele metodologice pentru realizarea si raportarea activitatilor specifice din cadrul Programului national privind evaluarea starii de sanatate a populatiei in asistenta medicala primara, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 994/354/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 409 din 19 iunie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La capitolul I "Organizarea programului" punctul 4 "Activitati in cadrul implementarii si derularii programului", dupa litera e) se introduce o noua litera, litera f), cu urmatorul cuprins:
"f) informarea si instruirea medicilor de familie aflati in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate cu privire la respectarea legislatiei privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date."
2. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au urmatoarele responsabilitati" subpunctul 4.5.3, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) de unitatea judeteana de implementare a programului, in cazul in care nu exista calculator in dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a starii de sanatate la copiii cu varsta cuprinsa intre 0-18 ani; validarea se realizeaza numai de catre sau sub supravegherea unui cadru medical, cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, urmand ca dupa validare riscogramele individuale in format hartie sa fie restituite medicului de familie;".
3. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au urmatoarele responsabilitati", punctul 4.8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"4.8. intocmesc baza de date cuprinzand persoanele inscrise pe lista lor, precum si persoanele care nu sunt inscrise pe lista si care solicita efectuarea evaluarii starii de sanatate de catre medicul respectiv, in conformitate cu cerintele programului, pe care o transmit autoritatii de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, inclusiv datele medicale rezultate din evaluare, cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;".
4. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au urmatoarele responsabilitati", punctul 4.10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"4.10. detin o baza de date corecta la incheierea programului, cuprinzand toate datele obtinute pe parcursul derularii programului, potrivit dispozitiilor prezentului ordin; datele personale colectate pe parcursul derularii programului vor fi utilizate exclusiv de cadrele medicale de la nivelul cabinetului medicului de familie;".
5. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 7 "Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si Informatic in Domeniul Sanatatii", punctul 7.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"7.2. asigura, cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, centralizarea bazei de date referitoare la evaluarea starii de sanatate a populatiei, validarea si prelucrarea datelor colectate."
6. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 9 "Unitatea judeteana de implementare a programului", subpunctul 9.1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"9.1. valideaza serviciile medicale efectuate de medicii de familie, in cazul in care nu exista calculator in dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a starii de sanatate la copiii cu varsta cuprinsa intre 0-18 ani, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate; validarea se realizeaza numai de catre sau sub supravegherea unui cadru medical, cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, urmand ca dupa validare riscogramele individuale in format hartie sa fie restituite medicului de familie;".
7. La capitolul IV "Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programului" punctul 9 "Unitatea judeteana de implementare a programului", subpunctul 9.3 se abroga.
8. La capitolul IX "Dispozitii finale" se introduce un nou punct, punctul 6, cu urmatorul cuprins:
"6. Taloanele restituite sau nedistribuite populatiei vor fi arhivate in conformitate cu prevederile legale referitoare la organizarea si desfasurarea activitati arhivistice, urmand ca la expirarea perioadei de arhivare stabilite in conditiile legii sa se procedeze la distrugerea acestora."
Art. II. - Agentia Nationala pentru Programe de Sanatate, directiile de specialitate din Ministerul Sanatatii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, autoritatile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, casele de asigurari de sanatate, precum si furnizorii de servicii medicale si celelalte institutii implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii publice, Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Gheorghe Eugen Nicolaescu Vasile Ciurchea
Comentarii articol (0)