Ordinul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale nr. 696/2008 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 827 din 9.12.2008.
Vazand Referatul de aprobare nr. 97.351 din 12 noiembrie 2008 al Directiei politici, strategii si reglementari forestiere, in baza prevederilor art. 13 alin. (3) si al art. 15 alin. (1) si (4) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic,
in temeiul art. 7 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 385/2007 pentru organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale,
ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Procedura privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Se abroga Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 196/2006 pentru aprobarea Instructiunilor privind avizarea si autorizarea functionarii ocoalelor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice si juridice si a celor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si pentru autorizarea personalului silvic, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 24 martie 2006, cu modificarile ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale,
Cornelia Mihai,
secretar de stat
Bucuresti, 18 noiembrie 2008.
Nr. 696.
ANEXA
PROCEDURA
privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile
acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si
functionare, precum si continutul Registrului national al
administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Gestionarea durabila a padurilor, indiferent de forma de proprietate, se face prin ocoale silvice autorizate.
(2) Pentru constituirea si functionarea ocoalelor silvice se acorda asistenta tehnica de specialitate de catre inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare.
Art. 2. - Asistenta tehnica de specialitate acordata de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare consta in oferirea de informatii referitoare la:
a) prevederile legale in vigoare privind constituirea si functionarea ocoalelor silvice;
b) drepturile si obligatiile pe care le au detinatorii de paduri, referitoare la respectarea si aplicarea regimului silvic;
c) autorizarea de practica a personalului silvic;
d) intocmirea si promovarea documentatiilor necesare avizarii si autorizarii functionarii ocoalelor silvice;
e) sprijinul acordat de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura pentru constituirea in asociatii, potrivit reglementarilor legale.
CAPITOLUL II
Constituirea si autorizarea functionarii ocoalelor silvice
Art. 3. - (1) Constituirea ocoalelor silvice prevazute la art. 1 se face de catre:
a) unitatile administrativ-teritoriale care au in proprietate publica sau privata terenuri forestiere;
b) persoanele fizice si/sau persoanele juridice care au in proprietate terenuri forestiere;
c) persoanele juridice rezultate in urma asocierii persoanelor prevazute la lit. a) si b);
d) administratorul padurilor proprietate publica a statului.
(2) Ocoalele silvice au ca diviziuni tehnico-administrative districte si/sau cantoane silvice.
(3) Autorizarea functionarii unui ocol silvic se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul ocolul silvic care solicita autorizarea.
(4) Functionarea ocoalelor silvice se autorizeaza de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare in vederea inscrierii in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
Art. 4. - (1) Criteriile minime care trebuie indeplinite pentru avizarea si autorizarea ocoalelor silvice sunt prevazute in anexa nr. 1.
(2) Numarul minim de cantoane silvice care constituie un ocol silvic este de 4, iar pentru structura silvica de rang superior este de doua ocoale silvice.
(3) Un ocol silvic se poate constitui pentru suprafete de teren forestier situate in judetul in care isi are sediul ocolul silvic si pentru suprafetele de teren forestier din judetele limitrofe acestuia.
Art. 5 - (1) In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea infiintarii si functionarii unui ocol silvic privat se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) un memoriu in care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic in situatia avizarii si autorizarii;
b) copie legalizata de pe actul constitutiv/actul de identitate al persoanei prevazute la art. 3 alin. (1) si copie de pe actele de proprietate a terenurilor;
c) regulamentul de organizare si functionare al ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1);
d) statutul ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1), in forma autentica;
e) organigrama si statul de functii ale ocolului silvic, din care sa rezulte existenta numarului minim de posturi corespunzator ocolului silvic, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1;
f) actul constitutiv al ocolului silvic si statul de personal; in situatia in care nu au fost facute angajari de personal, nu se depune stat de personal;
g) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice in vigoare, pentru unitatile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic;
h) copii de pe hartile amenajistice la scara 1:20.000 sau 1:10.000 si 1:5.000;
i) lista cuprinzand mijloacele fixe si lista cuprinzand obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform conditiilor minime de logistica, la care se anexeaza copii de pe documentele de inregistrare contabila sau de pe facturi. In situatia in care mijloacele fixe si obiectele de inventar nu se afla in dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face in termenele stabilite prin programul de conformare care se prezinta de ocolul silvic.
(2) La documentele prevazute la alin. (1) lit. a) se anexeaza:
a) borderoul actelor de punere in valoare a masei lemnoase neautorizate la taiere, aferenta fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura sefului ocolului silvic de la care se preiau suprafetele. Borderoul cuprinzand actele de punere in valoare si lista cuprinzand unitatile amenajistice se transmit de catre ocolul silvic care le intocmeste ocolului silvic care solicita avizul, in termen de 30 de zile de la data solicitarii scrise;
b) copii de pe descrierile parcelare si planurile decenale aferente suprafetelor care fac obiectul predarii-primirii sau retrocedarii.
(3) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic si aprobat de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare se refera la bunurile pentru dotarea ocolului silvic si la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depasi 6 luni de la data autorizarii. Programul de conformare cuprinde si termenul de ocupare a posturilor vacante prevazute in statul de personal, ce nu poate depasi 60 de zile de la data autorizarii. Programul de conformare se analizeaza si se aproba de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare. La eliberarea avizului se face mentiune in acest sens, urmand ca inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, daca programul de conformare nu este respectat, sa dispuna ridicarea si sigilarea dispozitivelor de marcat pana la indeplinirea conditiilor prevazute in program.
(4) Inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare stabileste, daca este cazul, impreuna cu ocoalele silvice implicate, documentele si documentatiile tehnice ce urmeaza sa fie predate/preluate in situatia autorizarii functionarii noului ocol silvic, facand mentiuni detaliate despre acestea in avizul pentru autorizarea functionarii, prevazut in anexa nr. 2. Mentiunile contin in mod obligatoriu numele si functia persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentatiilor, atat din partea ocolului silvic care preda, cat si din partea ocolului silvic care se autorizeaza, precum si termenul de finalizare a preluarii, care nu poate depasi 45 de zile de la data avizarii.
(5) In vederea obtinerii avizului necesar reautorizarii functionarii unui ocol silvic privat, persoana fizica sau juridica care il constituie depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica si copie de pe documentele care fac dovada suprafetei, pentru ocoalele silvice autorizate dupa data de 20 octombrie 2005;
b) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica, copie de pe documentele care fac dovada suprafetei, precum si documentele prevazute la alin. (1) lit. c) si e), pentru ocoalele silvice autorizate inainte de data de 20 octombrie 2005;
c) hotararea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic, documentele prevazute la alin. (1) lit. c), e), f) si i) si documentele care fac dovada suprafetei de padure proprietate publica a statului, cel putin la nivelul minim prevazut de Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, pentru ocoalele silvice din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva.
(6) In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea functionarii, structura silvica de rang superior depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare o cerere la care se anexeaza:
a) un memoriu din care sa rezulte necesitatea autorizarii functionarii acesteia;
b) actul constitutiv al structurii;
c) statul de personal;
d) acordul persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1).
Art. 6. - (1) In perioada procesului de avizare inspectorulsef poate solicita persoanei care solicita autorizarea sa puna la dispozitie, gratuit, documente suplimentare necesare avizarii.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare care emite avizul.
Art. 7. - (1) In urma analizarii documentatiei, inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare decide dupa cum urmeaza:
a) admite solicitarea si emite avizul pentru autorizarea functionarii ocolului silvic;
b) respinge motivat solicitarea.
(2) Termenul de comunicare a raspunsului prevazut la alin. (1) este de 30 zile de la depunerea solicitarii.
Art. 8. - (1) Autorizarea functionarii ocolului silvic/structurii silvice de rang superior se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, dupa inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
(2) Daca se apreciaza ca este necesar, anterior emiterii autorizatiei de functionare pot fi solicitate documente din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile de avizare. Directia prevazuta la alin. (1) poate respinge motivat eliberarea autorizatiei de functionare.
(3) Modelul autorizatiei de functionare este prezentat in anexa nr. 3.
(4) Ocolul silvic autorizat are obligatia, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei de practica a sefului de ocol, de a aduce la cunostinta anual, in perioada 1-31 ianuarie, inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare competent orice modificare a criteriilor din documentatia depusa pentru avizare, referitoare la:
a) suprafata de padure care a stat la baza constituirii ocolului silvic;
b) organizarea si functionarea ocolului silvic.
(5) Pentru modificarile prevazute la alin. (4) directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura emite un certificat de mentiuni pe baza avizului suplimentar emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare.
(6) Modelul certificatului de mentiuni este prezentat in anexa nr. 4.
(7) Pentru terenurile forestiere aflate in administrare sau pentru care realizeaza servicii silvice, ocolul silvic autorizat are obligatia sa realizeze lucrarile silvice in conformitate cu reglementarile privind aplicarea regimului silvic in vigoare.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al
ocoalelor silvice si continutul acestuia
Art. 9. - Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se tine la nivelul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura in cadrul directiei care emite autorizatiile de functionare pentru ocoalele silvice.
Art. 10. - Cererea de inscriere in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se depune in termen de 30 de zile de la emiterea avizului inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare prevazut la art. 5 alin. (1).
Art. 11. - Inregistrarea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, astfel:
a) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a actului constitutiv si statutului in forma autentica, pentru structurile de rang superior;
b) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a copiei actului constitutiv, a statutului ocolului silvic si a documentelor care fac dovada suprafetei, pentru ocoalele silvice care se vor constitui si pentru cele autorizate anterior datei de 20 octombrie 2005;
c) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare si a documentelor care fac dovada suprafetei, pentru ocoalele silvice autorizate dupa data de 20 octombrie 2005;
d) pe baza cererii ocolului silvic, a hotararii Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva privind aprobarea constituirii acestuia, a documentelor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. c), e), f) si i) si a documentelor care fac dovada suprafetei de padure proprietate publica a statului, cel putin la nivelul minim prevazut de Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, pentru ocoalele silvice din structura Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva.
Art. 12. - Modelul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice este prezentat in anexa nr. 5.
Art. 13. - (1) Dupa inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, ocolului silvic/structurii silvice de rang superior i se elibereaza un certificat de inregistrare, al carui model este prevazut in anexa nr. 6.
(2) In termen de 30 de zile de la emiterea certificatului prevazut la alin. (1) posesorul acestuia este obligat sa il transmita spre publicare la Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(3) Daca in termenul prevazut la alin. (2) nu se face dovada transmiterii spre publicare, certificatul de inregistrare se retrage de
catre emitent.
Art. 14. - (1) Personalul silvic angajat in ocolul silvic, structura de rang superior, directia silvica sau in aparatul central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva poate desfasura activitatile specifice administrarii padurilor sau serviciilor silvice numai daca este autorizat in vederea practicarii activitatilor specifice.
(2) Solicitarea autorizarii se depune de catre:
a) ocolul silvic autorizat/structura silvica de rang superior sau structurile teritoriale din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi au sediul;
b) personalul silvic din cadrul aparatului central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, la autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura.
(3) La solicitarea autorizarii de practica a personalului silvic se depun urmatoarele documente:
a) curriculum vitae;
b) copie legalizata de pe diploma de absolvire a studiilor de specialitate;
c) certificatul de cazier judiciar;
d) adeverinta medicala;
e) carnetul de munca, in copie certificata pentru conformitate cu originalul;
f) copie de pe actul de identitate.
Art. 15. - Persoanele fizice pentru care se solicita autorizarea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba varsta de 18 ani impliniti;
b) sa aiba pregatire profesionala in domeniul silvic, in concordanta cu conditiile minime prevazute de statutul personalului silvic;
c) sa nu fi fost condamnate penal pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni de serviciu sau in legatura cu serviciul;
d) sa fie apte de munca.
Art. 16. - (1) Autorizarea de practica a personalului silvic se face in termen de 30 de zile de la data solicitarii de catre:
a) autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, pentru personalul silvic din cadrul aparatului central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in baza documentelor prevazute la art. 14 alin. (3) lit. b) si c);
b) inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, pentru personalul din structurile teritoriale din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si din structurile de rang superior de pe raza de competenta, in baza documentelor prevazute la art. 14 alin. (3) lit. b) si c);
c) inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, pentru personalul silvic care activeaza in ocoalele silvice autorizate de pe raza de competenta, in baza documentelor prevazute la art. 14 alin. (3).
(2) In situatia in care titularul autorizatiei de practica nu mai indeplineste conditiile de autorizare, autorizatia se retrage.
(3) Modelul autorizatiei de practica este prezentat in anexa nr. 7.
(4) In situatia in care personalul silvic obtine o diploma a unei unitati de invatamant prin care dobandeste o specializare superioara celei pentru care a fost autorizat, la cererea acestuia, vechea autorizatie se retrage de emitent si se elibereaza una noua, conform specializarii.
Art. 17. - (1) Personalul silvic cu atributii de control din structura centrala si inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare poate propune suspendarea sau retragerea autorizatiei prevazute la art. 16 alin. (3) pentru personalul silvic angajat in ocolul silvic, structura de rang superior, directia silvica sau aparatul central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, in functie de gravitatea faptelor savarsite in ceea ce priveste nerespectarea regimului silvic.
(2) Sefii ocoalelor silvice prevazute la art. 1 alin. (1) pot propune suspendarea sau retragerea autorizatiei prevazute la art. 16 alin. (1) pentru personalul silvic din subordine, in functie de gravitatea faptelor savarsite in ceea ce priveste nerespectarea regimului silvic.
(3) Suspendarea sau retragerea autorizatiei de practica a personalului silvic se dispune prin:
a) decizie a directorului directiei care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, pentru situatiile prevazute la art. 16 alin. (1) lit. a);
b) decizie a conducatorului inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza teritoriala s-a constatat existenta unuia dintre cazurile care atrag suspendarea/ retragerea autorizatiei de practica, pentru situatiile prevazute la art. 16 alin. (1) lit. b) si c), decizie ce poate fi contestata la directia din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura ce are atributii in emiterea autorizatiilor pentru functionarea ocoalelor silvice private.
(4) Retragerea autorizatiei de practica se dispune in cazul pronuntarii unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, prin care titularul autorizatiei a fost condamnat pentru savarsirea unor infractiuni silvice, a unor infractiuni de serviciu sau in legatura cu serviciul, precum si in cazul suspendarii de doua ori a autorizatiei de practica intr-o perioada de 2 ani.
(5) Suspendarea autorizatiei de practica se dispune in urmatoarele cazuri:
a) trimiterea in judecata pentru savarsirea unor infractiuni silvice, a unor infractiuni de serviciu sau in legatura cu serviciul;
b) nerespectarea regulamentului de folosire a ciocanului de marcat, daca acest fapt a condus la marcarea de arbori sau cioate, dupa caz, cu incalcarea reglementarilor in vigoare;
c) aprobarea punerii in valoare a unui volum de masa lemnoasa in paduri pentru care nu exista amenajament silvic in vigoare sau autorizarea spre exploatare de partizi in paduri pentru care proprietarii persoane fizice ori juridice nu au asigurata administrarea sau prestarea serviciilor silvice;
d) autorizarea spre exploatare de partizi al caror volum cumulat depaseste posibilitatea anuala prevazuta de amenajamentul silvic, cu exceptiile prevazute de lege;
e) neindeplinirea in termenele stabilite a masurilor dispuse prin dispozitia scrisa a organelor de control si aprobate in conditiile legii, daca acestea nu au fost contestate in justitie;
f) autorizarea de partizi spre exploatare la operatorii economici neatestati pentru activitatea de exploatare forestiera;
g) executarea necorespunzatoare a lucrarilor de evaluare a masei lemnoase, care conduce la erori mai mari de 10% fata de volumul constatat cu ocazia controalelor, cu exceptia cazurilor in care masa lemnoasa provine din calamitati naturale;
h) constatarea intr-un canton silvic de taieri ilegale, nejustificate, al caror volum depaseste 30 m3/inspectie sau 60 m3/an; sanctiunea se aplica padurarului gestionar;
i) constatarea intr-un canton silvic de taieri ilegale, nejustificate, al caror volum depaseste 150 m3/inspectie sau 300 m3/an; sanctiunea se aplica padurarului gestionar, sefului de district si responsabilului cu activitatea de paza a padurilor la nivelul ocolului silvic;
j) constatarea intr-un canton silvic de taieri ilegale, nejustificate, al caror volum depaseste 300 m3/inspectie sau 500 m3/an; sanctiunea se aplica padurarului gestionar, sefului de district, responsabilului cu activitatea de paza a padurilor la nivelul ocolului silvic si sefului ocolului silvic;
k) nerespectarea de catre seful ocolului silvic a obligatiei de a informa in scris inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza teritoriala se afla padurea, in termen de 30 de zile, cu privire la suprafetele de padure, altele decat cele care au stat la baza autorizarii, pentru care ocolul silvic a incheiat contracte de administrare sau de servicii silvice;
l) angajarea de personal silvic neautorizat sau mentinerea acestuia, daca a fost angajat, pentru desfasurarea activitatilor specifice administrarii padurii sau serviciilor silvice;
m) orice alte fapte ce aduc prejudicii sau pagube fondului forestier, cu o valoare minima de 20.000 lei.
(6) Suspendarea autorizatiei de practica se dispune, in cazul prevazut la alin. (5) lit. a), pana la pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, iar in cazurile prevazute la alin. (5) lit. b)-m) si la art. 8 alin. 4), pentru o perioada de 1-6 luni.
(7) Propunerile de suspendare sau de retragere a autorizatiei de practica a personalului silvic din cadrul ocolului silvic, structurii de rang superior, directiei silvice sau al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, care face obiectul prezentei proceduri, se analizeaza si se solutioneaza in termen de 30 de zile de la data depunerii acestora.
Art. 18. - (1) Persoanele carora li s-a retras autorizatia de practica pot fi reangajate intr-un ocol silvic, intr-o structura de rang superior, directie silvica sau in aparatul central al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva dupa un an de la data retragerii autorizatiei ca personal silvic.
(2) In vederea reangajarii, persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia sa se reautorizeze.
CAPITOLUL IV
Fuziunea, divizarea si desfiintarea ocoalelor silvice
Art. 19. - (1) Doua sau mai multe ocoale silvice pot fuziona in conditiile prezentei proceduri.
(2) In situatia in care ocolul silvic rezultat din fuziune pastreaza denumirea initiala a ocolului silvic de baza, autorizatia de functionare a ocolului silvic de baza, autorizatiile pentru dispozitivele de marcat si cele pentru ciocanele silvice, emise pentru ocolul silvic de baza, raman in vigoare pentru noua structura.
(3) Situatiile prevazute la alin. (2) se consemneaza in certificatul de mentiuni eliberat de directia de specialitate care emite autorizatia de functionare.
(4) Autorizatia/autorizatiile de functionare si autorizatia/autorizatiile pentru ciocane silvice pentru structura/structurile care se desfiinteaza ca urmare a fuziunii se retrage/se retrag de catre emitent la propunerea inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare.
Art. 20. - (1) Un ocol silvic poate sa se divizeze, cu obligatia respectarii conditiilor de constituire a unui ocol silvic.
(2) Pe suprafata cea mai mare rezultata in urma divizarii se infiinteaza un ocol silvic, care pastreaza autorizatiile ocolului silvic din care s-a desprins.
(3) Pentru ocolul silvic prevazut la alin. (2) se solicita si se emite un certificat de mentiuni.
(4) Pe suprafata mai mica rezultata in urma divizarii se infiinteaza un ocol silvic, care se autorizeaza conform prezentei proceduri.
Art. 21. - (1) Retragerea autorizatiei de functionare a unui ocol silvic se face prin decizie a directorului directiei care coordoneaza activitatea de reglementare din domeniul forestier din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in baza urmatoarelor documente:
a) hotararea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru ocoalele silvice de stat;
b) hotararea consiliului local, adunarii generale sau a persoanei fizice, dupa caz, care a constituit ocolul silvic privat;
c) documentele care atesta desfiintarea persoanei juridice care a constituit ocolul silvic privat;
d) documentele din care rezulta ca persoana juridica care a constituit ocolul silvic nu mai indeplineste conditia de suprafata;
e) documentele din care rezulta nerealizarea conditiilor minime de autorizare;
f) documentele din care rezulta nerespectarea sarcinilor si masurilor din programul de conformare;
g) documentele din care rezulta neregenerarea padurii in doua sezoane de vegetatie,
(2) Directorul directiei care coordoneaza activitatea de reglementare din domeniul forestier din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura este obligat sa notifice proprietarul/proprietarii si inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare cu privire la retragerea, in termen de maximum 45 de zile de la notificare, a autorizatiei de functionare a ocolului silvic. In aceasta perioada ocolul silvic este obligat sa asigure paza fondului forestier si poate derula contractele incheiate anterior datei notificarii.
(3) Notificarea se face in termen de maximum 3 zile de la data inregistrarii la directia de specialitate.
(4) In termen de o zi de la data comunicarii notificarii, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare iau masura sigilarii dispozitivelor speciale de marcat.
(5) Retragerea autorizatiei de functionare a unui ocol silvic determina radierea din Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 22. - Inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare si ocoalele silvice existente acorda intaietate obligatiilor referitoare la constituirea de structuri silvice, respectiv la transferul raspunderii privind aplicarea regimului silvic.
Art. 23. - Ocolul silvic autorizat solicita confectionarea si folosirea ciocanelor silvice, dupa obtinerea autorizatiei de functionare conform prezentei proceduri, la directia care coordoneaza activitatea de reglementari in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
Art. 24. - (1) Autorizatiile pentru dispozitivele speciale de marcat, emise pentru ocoalele silvice autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei proceduri, raman valabile pentru ocoalele silvice pentru care au fost eliberate.
(2) Autorizatiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat raman valabile, cu acordul proprietarului, pentru ocoalele silvice autorizate care isi schimba denumirea.
Art. 25. - Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezenta procedura.
_________
-Nota Avocatnet.ro:
- Anexele Procedurii vi le prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)